Eko-Okna inwestują w podwieszane wózki widłowe ponad 100 mln zł!

Autor: |Data publikacji:

Firma Hiab, należąca do fińskiej grupy Cargotec, zrealizuje dla Eko-Okien zamówienie na kilkaset podwieszanych wózków widłowych marki Moffet. To największe europejskie zamówienie dla Hiab w historii.

Eko-Okna zdecydowały się na wózki Moffet M4 25.3 NX, a wartość zamówienia opiewa na 21,7 mln euro (ok. 104 mln zł). Zostanie w nie wyposażona nowa flota producenta z Kornic. Według naszych informacji mowa jest o ponad 700 pojazdach! Wózki wyposażono w opcjonalny system Remote Ground Mount, który umożliwia dokowanie wózka na pojeździe w sposób zautomatyzowany, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo operatorów podczas tej czynności.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:

Eko-Okna mają bardzo wysoką dynamikę rozwoju, a inwestycje tej firmy w moce produkcyjne oraz rozbudowę floty są niebywałe. Rozmach producenta robi wrażenie a jego działania wyprzedzają branżowe trendy. Podpisanie tak dużego kontraktu było ogromnym wyzwaniem nie tylko ze względu na jego rozmiar, ale też kwestie logistyczno-organizacyjne. W bardzo krótkim czasie będziemy musieli skoncentrować produkcję naszego zakładu w Irlandii i przygotować kilkaset wózków, ponieważ harmonogram dostaw jest bardzo skompresowany. Dzięki wysiłkom zarządu Hiab i zaangażowanych w proces produkcyjny osób, jesteśmy przekonani, że zrealizujemy to zamówienie w umówionych z Eko-Oknami terminach.

Moce produkcyjne zakładu Hiab w irlandzkim Dundalk umożliwiają wyprodukowanie ponad 6 tys. wózków rocznie. Około połowa produkcji z tego zakładu eksportowana była na rynek amerykański (pod marką Princeton). Nie bez powodu władze Hiab mówią o zmianie balansu sił, jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki Moffet i jej wózków widłowych na Starym Kontynencie.

Jann Hansen, wiceprezes ds. sprzedaży i zarządzania produktem, Moffett Truck Mounted Forklifts, Hiab:

Moffett staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem do obsługi ładunków w Europie. Po tym rekordowym europejskim zamówieniu podwieszane wózki widłowe staną się jeszcze powszechniejszym widokiem, ponieważ będą używane przez firmę Eko-Okna do realizacji dostaw na całym kontynencie.

Wózki Moffet będą dostarczane do firm zabudowujących, tam będą montowane urządzenia dokujące oraz sam wózek i dopiero taki pakiet będzie transportowany do Kornic. Nowe wózki widłowe będą dostarczane do Eko-Okien w drugim i trzecim kwartale 2023 roku. Jak poinformowali nas przedstawiciele Hiab Polska, firma jest w stałym kontakcie z producentem stolarki, by na bieżąco reagować na ewentualne opóźnienia w dostawie podwozi i synchronizować dostawy.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:

Eko-Okna wysyłają swoje produkty w wiele zakątków świata a wózki Moffet będą jeździły po całej Europie. Dzięki temu, że jesteśmy firmą globalną, możemy zapewnić opiekę serwisową przez cały 3-letni okres gwarancyjny, bo jesteśmy obecni na rynkach, na których Eko-Okna prowadzą swoje operacje.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.