Firma Hiab, należąca do fińskiej grupy Cargotec, zrealizuje dla Eko-Okien zamówienie na kilkaset podwieszanych wózków widłowych marki Moffet. To największe europejskie zamówienie dla Hiab w historii.
Eko-Okna zdecydowały się na wózki Moffet M4 25.3 NX, a wartość zamówienia opiewa na 21,7 mln euro (ok. 104 mln zł). Zostanie w nie wyposażona nowa flota producenta z Kornic. Według naszych informacji mowa jest o ponad 700 pojazdach! Wózki wyposażono w opcjonalny system Remote Ground Mount, który umożliwia dokowanie wózka na pojeździe w sposób zautomatyzowany, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo operatorów podczas tej czynności.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:
Eko-Okna mają bardzo wysoką dynamikę rozwoju, a inwestycje tej firmy w moce produkcyjne oraz rozbudowę floty są niebywałe. Rozmach producenta robi wrażenie a jego działania wyprzedzają branżowe trendy. Podpisanie tak dużego kontraktu było ogromnym wyzwaniem nie tylko ze względu na jego rozmiar, ale też kwestie logistyczno-organizacyjne. W bardzo krótkim czasie będziemy musieli skoncentrować produkcję naszego zakładu w Irlandii i przygotować kilkaset wózków, ponieważ harmonogram dostaw jest bardzo skompresowany. Dzięki wysiłkom zarządu Hiab i zaangażowanych w proces produkcyjny osób, jesteśmy przekonani, że zrealizujemy to zamówienie w umówionych z Eko-Oknami terminach.
Moce produkcyjne zakładu Hiab w irlandzkim Dundalk umożliwiają wyprodukowanie ponad 6 tys. wózków rocznie. Około połowa produkcji z tego zakładu eksportowana była na rynek amerykański (pod marką Princeton). Nie bez powodu władze Hiab mówią o zmianie balansu sił, jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki Moffet i jej wózków widłowych na Starym Kontynencie.

Jann Hansen, wiceprezes ds. sprzedaży i zarządzania produktem, Moffett Truck Mounted Forklifts, Hiab:
Moffett staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem do obsługi ładunków w Europie. Po tym rekordowym europejskim zamówieniu podwieszane wózki widłowe staną się jeszcze powszechniejszym widokiem, ponieważ będą używane przez firmę Eko-Okna do realizacji dostaw na całym kontynencie.
Wózki Moffet będą dostarczane do firm zabudowujących, tam będą montowane urządzenia dokujące oraz sam wózek i dopiero taki pakiet będzie transportowany do Kornic. Nowe wózki widłowe będą dostarczane do Eko-Okien w drugim i trzecim kwartale 2023 roku. Jak poinformowali nas przedstawiciele Hiab Polska, firma jest w stałym kontakcie z producentem stolarki, by na bieżąco reagować na ewentualne opóźnienia w dostawie podwozi i synchronizować dostawy.
Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:
Eko-Okna wysyłają swoje produkty w wiele zakątków świata a wózki Moffet będą jeździły po całej Europie. Dzięki temu, że jesteśmy firmą globalną, możemy zapewnić opiekę serwisową przez cały 3-letni okres gwarancyjny, bo jesteśmy obecni na rynkach, na których Eko-Okna prowadzą swoje operacje.
Tagi
CargotecEko-OknaHiabinwestycjeJann HansenkorniceMoffetPiotr Żelazekwózki podwieszanewózki transportoweZobacz również
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.


