Firma Hiab, należąca do fińskiej grupy Cargotec, zrealizuje dla Eko-Okien zamówienie na kilkaset podwieszanych wózków widłowych marki Moffet. To największe europejskie zamówienie dla Hiab w historii.
Eko-Okna zdecydowały się na wózki Moffet M4 25.3 NX, a wartość zamówienia opiewa na 21,7 mln euro (ok. 104 mln zł). Zostanie w nie wyposażona nowa flota producenta z Kornic. Według naszych informacji mowa jest o ponad 700 pojazdach! Wózki wyposażono w opcjonalny system Remote Ground Mount, który umożliwia dokowanie wózka na pojeździe w sposób zautomatyzowany, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo operatorów podczas tej czynności.
Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:
Eko-Okna mają bardzo wysoką dynamikę rozwoju, a inwestycje tej firmy w moce produkcyjne oraz rozbudowę floty są niebywałe. Rozmach producenta robi wrażenie a jego działania wyprzedzają branżowe trendy. Podpisanie tak dużego kontraktu było ogromnym wyzwaniem nie tylko ze względu na jego rozmiar, ale też kwestie logistyczno-organizacyjne. W bardzo krótkim czasie będziemy musieli skoncentrować produkcję naszego zakładu w Irlandii i przygotować kilkaset wózków, ponieważ harmonogram dostaw jest bardzo skompresowany. Dzięki wysiłkom zarządu Hiab i zaangażowanych w proces produkcyjny osób, jesteśmy przekonani, że zrealizujemy to zamówienie w umówionych z Eko-Oknami terminach.
Moce produkcyjne zakładu Hiab w irlandzkim Dundalk umożliwiają wyprodukowanie ponad 6 tys. wózków rocznie. Około połowa produkcji z tego zakładu eksportowana była na rynek amerykański (pod marką Princeton). Nie bez powodu władze Hiab mówią o zmianie balansu sił, jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki Moffet i jej wózków widłowych na Starym Kontynencie.
Jann Hansen, wiceprezes ds. sprzedaży i zarządzania produktem, Moffett Truck Mounted Forklifts, Hiab:
Moffett staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem do obsługi ładunków w Europie. Po tym rekordowym europejskim zamówieniu podwieszane wózki widłowe staną się jeszcze powszechniejszym widokiem, ponieważ będą używane przez firmę Eko-Okna do realizacji dostaw na całym kontynencie.
Wózki Moffet będą dostarczane do firm zabudowujących, tam będą montowane urządzenia dokujące oraz sam wózek i dopiero taki pakiet będzie transportowany do Kornic. Nowe wózki widłowe będą dostarczane do Eko-Okien w drugim i trzecim kwartale 2023 roku. Jak poinformowali nas przedstawiciele Hiab Polska, firma jest w stałym kontakcie z producentem stolarki, by na bieżąco reagować na ewentualne opóźnienia w dostawie podwozi i synchronizować dostawy.
Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:
Eko-Okna wysyłają swoje produkty w wiele zakątków świata a wózki Moffet będą jeździły po całej Europie. Dzięki temu, że jesteśmy firmą globalną, możemy zapewnić opiekę serwisową przez cały 3-letni okres gwarancyjny, bo jesteśmy obecni na rynkach, na których Eko-Okna prowadzą swoje operacje.
Tagi
CargotecEko-OknaHiabinwestycjeJann HansenkorniceMoffetPiotr Żelazekwózki podwieszanewózki transportoweZobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.