Duże wzrosty w Somfy po trudnej wiośnie

Autor: |Data publikacji:

Somfy podsumowało właśnie III kwartał. Francuski koncern zanotował sprzedaż w wysokości 368,3 mln euro. To wzrost o ponad 24 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Ten rok jest dla Somfy nietypowy pod kątem sprzedaży. Firma zaczęła stosunkowo dobrze , w pierwszym kwartale notując wzrost sprzedaży na poziomie niecałych 3 proc. Ale już kwiecień, maj i czerwiec były dla koncernu trudne pod kątem handlowym. Firma odnotowała spadek w wartości przychodów o ok. 16 proc. Jednak w kolejnych miesiącach sprzedaż była na bardzo dobrym poziomie. Somfy podaje, że wartość przychodów wyniosła 368,3 mln euro w porównaniu do 301,4 mln euro w roku 2019. Jest to znaczący, 24-procentowy wzrost.

Podsumowując okres od stycznia do końca września spółka podaje, że przychody wyniosły 937,2 mln euro w stosunku do 916,5 mln euro. Jest to wzrost o ok. 3 proc. Widać, że spadki ze sprzedaży, które Somfy odnotowało na wiosnę, zostały wyrównane przez duży wzrost sprzedaży w kolejnych miesiącach. Dobre wyniki Somfy tradycyjnie już notuje we Wschodniej i Centralnej Europie – tu wzrost w III kwartale jest na poziomie ponad 34-procentowym.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (08/2025). Gościem wydania jest Marcin Maruszczak, prezes zarządu Gebhardt Stahl Polska.