Duże wzrosty w Somfy po trudnej wiośnie

Autor: |Data publikacji:

Somfy podsumowało właśnie III kwartał. Francuski koncern zanotował sprzedaż w wysokości 368,3 mln euro. To wzrost o ponad 24 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Ten rok jest dla Somfy nietypowy pod kątem sprzedaży. Firma zaczęła stosunkowo dobrze , w pierwszym kwartale notując wzrost sprzedaży na poziomie niecałych 3 proc. Ale już kwiecień, maj i czerwiec były dla koncernu trudne pod kątem handlowym. Firma odnotowała spadek w wartości przychodów o ok. 16 proc. Jednak w kolejnych miesiącach sprzedaż była na bardzo dobrym poziomie. Somfy podaje, że wartość przychodów wyniosła 368,3 mln euro w porównaniu do 301,4 mln euro w roku 2019. Jest to znaczący, 24-procentowy wzrost.

Podsumowując okres od stycznia do końca września spółka podaje, że przychody wyniosły 937,2 mln euro w stosunku do 916,5 mln euro. Jest to wzrost o ok. 3 proc. Widać, że spadki ze sprzedaży, które Somfy odnotowało na wiosnę, zostały wyrównane przez duży wzrost sprzedaży w kolejnych miesiącach. Dobre wyniki Somfy tradycyjnie już notuje we Wschodniej i Centralnej Europie – tu wzrost w III kwartale jest na poziomie ponad 34-procentowym.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".