Duże wzrosty w aluminium

Autor: |Data publikacji:

Zarząd Grupy Kęty spodziewa się, że w IV kwartale sprzedaż Segmentu Systemów Aluminiowych, w skład którego wchodzi Aluprof, ROMB i Metalplast-Stolarka, wzrośnie o 10-15 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017.

Grupa Kęty podtrzymała swoją prognozę na ten rok, która zakłada 9-procentowy wzrost skonsolidowanych przychodów w 2018 roku do kwoty niemal 2,9 mld zł oraz 7-procentowy wzrost zysku netto do wysokości 253 mln zł. W III kwartale br. w Segmencie Wyrobów Wyciskanych przychody wzrosły o 15 proc. do 351,9 mln zł, w Segmencie Systemów Aluminiowych – o 13 proc. do 360 mln zł, a w Segmencie Opakowań Giętkich – o 11 proc. do 178,7 mln zł. Zarząd Grupy Kęty spodziewa się, że w IV kwartale sprzedaż Segmentu Systemów Aluminiowych, w skład którego wchodzi Aluprof, ROMB i Metalplast-Stolarka, wzrośnie o 10-15 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017. Ceny aluminium w przeciągu najbliższego kwartału będą wahać się, zdaniem Zarządu, w przedziale 2000-2200 USD za tonę.

Dariusz Mańko, prezes zarządu Grupa Kęty SA.

Odnosząc się do perspektywy przyszłorocznej, prezes Dariusz Mańko powiedział: „Płyną sygnały, które mówią o pewnym spowolnieniu gospodarczym. My jako przedsiębiorstwo, nie odczuwamy takiej presji, nic nie wskazuje na to, aby gospodarka miała zwolnić„.

Grupa Kęty S.A. jest spółką dominującą grupy kapitałowej, która działa w pięciu obszarach biznesowych: produkcji profili aluminiowych, produkcji opakowań giętkich, projektowania i produkcji systemów architektonicznych oraz zewnętrznych rolet aluminiowych,  usług budowlano-montażowych w zakresie fasad aluminiowych oraz produkcji akcesoriów do montażu okien i drzwi. W 2017 r. Grupa miała 2,66 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.