Somfy podsumowało właśnie I kwartał tego roku. Firma w tym okresie zanotowała wzrost sprzedaży o niecałe 3 proc. Ten wynik został osiągnięty mimo tymczasowego zawieszenia działalności produkcyjnej w kilku fabrykach.
Grupa Somfy w pierwszych trzech miesiącach tego roku osiągnęła sprzedaż w wysokości 291,3 mln euro. Jest to wzrost o 2,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, wówczas wartość przychodów wyniosła 283,1 mln euro. Firma podaje, że negatywny efekt Covid-19 odbił się na wynikach pod koniec kwartału. Przez to zniwelował bardzo dobre wyniki, które spółka osiągnęła na samym początku roku. W dodatku ten pozytywny wzrost był widoczny niemal na wszystkich rynkach, na których obecne jest Somfy.
Największy spadek wartości sprzedaży spowodowany panującą chorobą zanotowano we Francji – o 6,7 proc. i w Południowej Europie – o niecałe 11 proc. Gorsze wyniki to efekt głównie zawieszenia działalności produkcyjnej w kilku fabrykach. Spółka zdecydowała, że od 23 marca tymczasowo zamknięte są zakłady we Francji, Włoszech i Tunezji, a także centrum logistyczne we Francji.
W innych regionach sytuacja pod względem sprzedaży wygląda lepiej. Somfy podaje, że szczególnie dobrze sobie radziły oddziały firmy w krajach we Wschodniej i Centralnej Europie. Koncern zanotował wzrost w tych regionach odpowiednio o 35,5 proc. i 11,2 proc.
Obecnie spółka nie zdecydowała się na pełne wznowienie działalności w zamkniętych fabrykach. Byłoby to narażanie zdrowia pracowników. Dlatego Somfy postanowiło jedynie częściowo i stopniowo wznawiać działalność w zakładach we Francji, Włoszech i Tunezji. Jeśli chodzi o produkcję w Chinach i w Polsce, to jest ona kontynuowana.
Spółka zakłada, że spadek wartości sprzedaży, który był widoczny w marcu, także będzie odczuwalny w II kwartale tego roku. Somfy szczególnie spodziewa się gorszych wyników z rynków europejskich i amerykańskiego, gdzie obecny kryzys ma duży wpływ także na budownictwo.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".