Dormakaba podsumowała pierwsze półrocze swojego roku finansowego 2018/2019. Dla firmy pierwsze sześć miesięcy zakończyło się 31 grudnia 2018 r. W tym okresie sprzedaż netto wyniosła 1,39 mld franków szwajcarskich w porównaniu do 1,4 mld w pierwszym półroczu poprzedniego roku finansowego.
Dormakaba w sprawozdaniu finansowym za okres od czerwca do końca grudnia 2018 r. podała, że wartość sprzedaży wyniosła 1,39 mld. Była ona niższa, niż w analogicznym okresie w poprzednim roku finansowym (1,4 mld franków), natomiast firma podaje, że wzrósł zysk netto o 11,5 proc. W omawianym okresie wyniósł on 126,7 mln franków w porównaniu do 113,6 mln franków.

Dormakaba podsumowała swoje wyniki z podziałem na konkretne rynki. Dane dotyczą Ameryki, Azji i krajów rejonu Pacyfiku, ale przede wszystkim Europy. Tutaj firma podaje dane dotyczące określonych rynków, przede wszystkim Niemiec, Austrii i Szwajcarii (DACH). Spółka w tych krajach osiągnęła przychody w wysokości 430 mln franków, w porównaniu do 420 w roku poprzednim.
Inny z rynków omawianych przez Dormakaba to tzw. EMEA – czyli kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W tym regionie spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 381 mln franków w porównaniu do 375 w roku poprzednim. Firma podaje, że w krajach Środkowej i Wschodniej Europy notowany był dwucyfrowy wzrost sprzedaży, szczególnie zaś zauważalny był on w Rosji. Jeśli zaś chodzi o kraje skandynawskie, to tu przychody były niższe w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka zapowiada, że będzie kontynuować rozwój innowacyjnych produktów, a także będzie inwestować, jak to spółka określiła, w „transformację cyfrową”.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


