Dormakaba ma coraz wyższe zyski

Autor: |Data publikacji:

Dormakaba podsumowała pierwsze półrocze swojego roku finansowego 2018/2019. Dla firmy pierwsze sześć miesięcy zakończyło się 31 grudnia 2018 r. W tym okresie sprzedaż netto wyniosła 1,39 mld franków szwajcarskich w porównaniu do 1,4 mld w pierwszym półroczu poprzedniego roku finansowego.

Dormakaba w sprawozdaniu finansowym za okres od czerwca do końca grudnia 2018 r. podała, że wartość sprzedaży wyniosła 1,39 mld. Była ona niższa, niż w analogicznym okresie w poprzednim roku finansowym (1,4 mld franków), natomiast firma podaje, że wzrósł zysk netto o 11,5 proc. W omawianym okresie wyniósł on 126,7 mln franków w porównaniu do 113,6 mln franków.

Dormakaba podsumowała swoje wyniki z podziałem na konkretne rynki. Dane dotyczą Ameryki, Azji i krajów rejonu Pacyfiku, ale przede wszystkim Europy. Tutaj firma podaje dane dotyczące określonych rynków, przede wszystkim Niemiec, Austrii i Szwajcarii (DACH). Spółka w tych krajach osiągnęła przychody w wysokości 430 mln franków, w porównaniu do 420 w roku poprzednim.

Inny z rynków omawianych przez Dormakaba to tzw. EMEA – czyli kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W tym regionie spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 381 mln franków w porównaniu do 375 w roku poprzednim. Firma podaje, że w krajach Środkowej i Wschodniej Europy notowany był dwucyfrowy wzrost sprzedaży, szczególnie zaś zauważalny był on w Rosji. Jeśli zaś chodzi o kraje skandynawskie, to tu przychody były niższe w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka zapowiada, że będzie kontynuować rozwój innowacyjnych produktów, a także będzie inwestować, jak to spółka określiła, w „transformację cyfrową”.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".