Dobry rok 2019 w Sanoku, ale obecny już niepewny

Red.: MR |Data publikacji: 2020-05-06

Sanok Rubber podsumował miniony rok. Grupa Kapitałowa po raz kolejny zakończyła okres rozliczeniowy sprzedażą w wysokości ponad 1 mld zł.

Sanok Rubber podał wyniki finansowe z roku ubiegłego, rozdzielając je na dwa podmioty – opublikowane dane odnoszą się do całej Grupy Kapitałowej i oddzielnie dla spółki Sanok Rubber. Jeśli chodzi o wyniki Grupy, to sprzedaż w minionym roku wyniosła 1,052 mld zł. To więcej w porównaniu do 2018 r., wtedy wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,022 mld zł. Zysk netto w minionym roku w całej Grupie Kapitałowej wyniósł 51,4 mln zł, a rok wcześniej był on w wysokości 64,1 mln zł.

Spółka Sanok Rubber również może zaliczyć miniony rok do udanych pod względem wyników ze sprzedaży. Przychody w minionym roku wyniosły 745 mln zł w porównaniu do 733,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto w minionym roku to wartość 34,3 mln zł w porównaniu do 71 mln zł w roku 2018.

Spółka dostarcza swoje produkty – wyroby gumowe do kilku segmentów przemysłu, m.in. do budownictwa. W minionym roku przychody ze sprzedaży uszczelek w branży budowlanej wyniosły ponad 107 mln zł, natomiast w roku 2018 była to wartość 99,9 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 7 proc. Odbiorcami produktów Sanok Rubber były przede wszystkim firmy okienno-drzwiowe. Segment uszczelek dla budownictwa stanowi niecałe 15 proc. w ogólnej wartości sprzedaży spółki.

 

Firma podaje, że obecnie działa z pewnymi ograniczeniami, które wynikają z restrykcji w związku z Covid-19. Zarząd ocenia, że negatywne konsekwencje choroby dotkną spółkę głównie ze strony branży motoryzacyjnej. To dominujący segment działalności sanockiej firmy. Spółka w dniach od 6 do 17 kwietnia tymczasowo ograniczyła produkcję wyrobów dla motoryzacji ze względu na to, że producenci aut w Europie częściowo wstrzymali działalność.

Zobacz również

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zbuduje w Tarnowie do 2024 r. nową halę produkcyjną. Będzie w niej wytwarzana stolarka aluminiowa. Koszt inwestycji, to ok. 4,2 mln zł.

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

Kontynuujemy podróż szlakiem salonów okienno-drzwiowych. O kryzysie, wynikach sprzedaży i zmianach na rynku opowiedzieli nam dystrybutorzy z Wielkopolski.

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc.

1