Dobry rok 2019 w Sanoku, ale obecny już niepewny

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podsumował miniony rok. Grupa Kapitałowa po raz kolejny zakończyła okres rozliczeniowy sprzedażą w wysokości ponad 1 mld zł.

Sanok Rubber podał wyniki finansowe z roku ubiegłego, rozdzielając je na dwa podmioty – opublikowane dane odnoszą się do całej Grupy Kapitałowej i oddzielnie dla spółki Sanok Rubber. Jeśli chodzi o wyniki Grupy, to sprzedaż w minionym roku wyniosła 1,052 mld zł. To więcej w porównaniu do 2018 r., wtedy wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,022 mld zł. Zysk netto w minionym roku w całej Grupie Kapitałowej wyniósł 51,4 mln zł, a rok wcześniej był on w wysokości 64,1 mln zł.

Spółka Sanok Rubber również może zaliczyć miniony rok do udanych pod względem wyników ze sprzedaży. Przychody w minionym roku wyniosły 745 mln zł w porównaniu do 733,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto w minionym roku to wartość 34,3 mln zł w porównaniu do 71 mln zł w roku 2018.

Spółka dostarcza swoje produkty – wyroby gumowe do kilku segmentów przemysłu, m.in. do budownictwa. W minionym roku przychody ze sprzedaży uszczelek w branży budowlanej wyniosły ponad 107 mln zł, natomiast w roku 2018 była to wartość 99,9 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 7 proc. Odbiorcami produktów Sanok Rubber były przede wszystkim firmy okienno-drzwiowe. Segment uszczelek dla budownictwa stanowi niecałe 15 proc. w ogólnej wartości sprzedaży spółki.

 

Firma podaje, że obecnie działa z pewnymi ograniczeniami, które wynikają z restrykcji w związku z Covid-19. Zarząd ocenia, że negatywne konsekwencje choroby dotkną spółkę głównie ze strony branży motoryzacyjnej. To dominujący segment działalności sanockiej firmy. Spółka w dniach od 6 do 17 kwietnia tymczasowo ograniczyła produkcję wyrobów dla motoryzacji ze względu na to, że producenci aut w Europie częściowo wstrzymali działalność.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.