Firma Dobroplast uruchomiła pełnoprawny sklep internetowy, umożliwiający konfigurację okien, drzwi balkonowych oraz tarasowych jak i płacenie za towar online. To pierwsza tak zaawansowana inicjatywa e-commerce w branży stolarki.
Sklep internetowy firmy Dobroplast został uruchomiony w czerwcu 2019 r. Strona internetowa umożliwia samodzielną konfigurację okien i drzwi z PCW. Klient ma możliwość dużej personalizacji zamówienia. Może wybierać m.in. sposób otwierania, wymiary, kolor, rodzaje szyby, akcesoria, a nawet standard bezpieczeństwa.
System został tak przygotowany, aby prowadzić klienta krok po kroku przez procedurę konfiguracji zamówienia. Klient pokreśleniu zamówienia dokonuje płatności za pośrednictwem systemu DotPay. Wśród opcji jest użycie karty płatniczej, tradycyjnego przelewu bankowego, a nawet zakup na raty. Po tym kroku inwestor otrzymuje potwierdzenie zakupu na wskazany adres e-mailowy oraz informację o dostawie do wybranego miejsca.
Na stronie pojawił się pierwszy film instruktażowy, który prezentuje cały proces zakupowy. Wkrótce mają się pojawić kolejne nagrania wideo, wśród nich m.in. film instruktażowy z prawidłowego wymiarowania okien.
Jak dowiedzieliśmy się od przedstawicieli firmy Dobroplast, w tej chwili usługa zakupu stolarki online została uruchomiona na terenie kilku województw. Po zebraniu uwag oraz poznaniu oczekiwań klientów względem takiej usługi zostanie uruchomiona sprzedaż w całym kraju.
– Jak wynika z raportu Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, już 57 proc. internautów wykorzystuje sieć również do zakupów. To wzrost o 5 pkt. proc. w ciągu roku, ale dla branży dużo bardziej znaczący jest fakt, że osoby, które już robią zakupy online wydają coraz więcej. Do rozwoju e-handlu nie potrzeba tylko klientów, firmy też muszą się rozwijać w tym zakresie. Dlatego Dobroplast, uruchamia nowy kanał sprzedaży – tłumaczy firma w informacji przesłanej naszej redakcji.
Komentarz redakcji:
O sklepach internetowych producentów stolarki mówi się od jakiegoś czasu. Niedawno pisaliśmy o nieśmiałych próbach firmy Eko-Okna (więcej na ten temat TUTAJ), która uruchomiła internetową wyprzedaż produktów gotowych. Projekt Dobroplastu to prawdopodobnie pierwszy, tak zaawansowany sklep online w branży. Bardzo duże możliwości konfiguracji z jednej strony dają klientom duże możliwości, z drugiej jednak mogą przytłoczyć i odstraszyć inwestora, który nie ma zaawansowanej wiedzy na temat stolarki. Bardzo dużo będzie w tym przypadku zależało od właściwej komunikacji i edukacji klientów. Dobrym ruchem jest stworzenie filmów instruktażowych oraz tłumaczenie podstawowych zagadnień na każdym etapie konfiguracji zamówienia. Podobne sklepy funkcjonują już w Niemczech (m.in. bew24-fenster.de oraz fensterversand.com), więc może cieszyć, że polska firma czerpie dobre inspiracje.
Dużo na temat sklepu internetowego Dobroplastu mówimy w ósmym odcinku podcastu Branżowisko. Zachęcamy do jego wysłuchania:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".