Dobroplast pierwsze półrocze 2018 może zaliczyć do bardzo udanych – wynika z podsumowania handlowego grupy Arbonia, do której należy polska firma. Dobroplast notuje stale rosnący popyt na swoje produkty.
Producent stolarki budowlanej z siedzibą w Zambrowie – Dobroplast, sprawnie korzysta z koniunktury na rynku budowlanym w Polsce. Firma notuje rosnące przychody ze sprzedaży, co podała grupa Arbonia, do której należy polski producent. Dzięki dobrym wynikom handlowym w Polsce, cała szwajcarska spółka ma ponad 16-procentowy wzrost sprzedaży w segmencie okien.
Oprócz Dobroplastu, do Arbonii należy trzech innych producentów okien, są to słowacki Slovaktual, szwajcarski EgoKiefer i niemiecki Werbau. Szczególnie te dwie ostatnie firmy miały w minionym półroczu kłopoty ze sprzedażą, a wiec na ich tle Dobroplast wypada znakomicie. Dzięki polskiemu producentowi, cały segment okien w Arbonii notuje bowiem wzrost przychodów z pierwszego półrocza 2018. Zarząd szwajcarskiej spółki podał, że również dobrze na rynku radziła sobie słowacka firma Slovaktual.
Natomiast prezes Arbonii, Alexander von Witzleben zauważył, że w Europie Środkowo-Wschodniej, a wiec także w Polsce, producentom zaczyna doskwierać inny problem. Jest to brak wykwalifikowanej siły roboczej. W przyszłości niedobór pracowników może wpłynąć na pogorszenie się wyników handlowych firm w Polsce i na Słowacji.
Problem polskich firm z naszej branży z niedoborem pracowników będzie jednym z tematów Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2018 na PGE Narodowym (18 października 2018 r.).
Arbonia podaje, że ogólne przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosły 645,6 mln franków szwajcarskich, więcej o 87 mln w porównaniu z pierwszym półroczem w roku ubiegłym, a wiec wzrost jest na poziomie 15,6 proc.
Jeśli chodzi o segment okien, to w pierwszym półroczu Arbonia osiągnęła przychód w wysokości 165,7 mln franków, w porównaniu do 142,2 mln, co oznacza wzrost w porównaniu w rokiem ubiegłym na poziomie 16,6 proc. Choć Arbonia jest spółką szwajcarską, to największym rynkiem zbytu dla niej są Niemcy. Na drugim miejscu znajduje się Szwajcaria, potem jest Polska, a następnie Włochy i Francja. W pierwszym półroczu tego roku Arbonia osiągnęła 82 proc. sprzedaży w wymienionych wyżej krajach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".