Arbonia zdecydowała się przyjąć ofertę duńskiej grupy Dovista i sprzedać swoje firmy z dywizji okien: Dobroplast, EgoKiefer, Slovaktual i Wertbau. Szwajcarzy chcą się skupić na rozwoju pozostałych dywizji grupy.
Grupa Dovista, czyli wkrótce nowy właściciel m.in. Dobroplastu należy do duńskiego VKR Holding (m.in. Velux, Altaterra). Dovista produkuje i sprzedaje okna i drzwi zewnętrzne, głównie na rynki skandynawskie, ma też silną pozycję w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zakłady produkcyjne znajdują się w Danii, na Litwie, w Norwegii, Polsce i Szwecji.

W 2015 roku Arbonia rozpoczęła kompleksowy proces restrukturyzacji w swojej dywizji okiennej. Przed rozpoczęciem restrukturyzacji dywizja ta generowała ujemne EBITDA. W latach 2015-2020 zainwestowano w związku z tym około 100 mln franków szwajcarskich w nowe moce produkcyjne (w tym w zakup niemieckiego producenta Wertbau w 2015 r.) oraz w modernizację i automatyzację produkcji. Według prognoz w 2020 roku dywizja okien ma ostatecznie osiągnąć zysk EBITDA na poziomie ok 40 mln franków szwajcarskich.
Jak czytamy w informacji nadesłanej przez Arbonię, marki Dobroplast, EgoKiefer, Slovaktual i Wertbau zostaną zachowane, a umowy o pracę z ok. 2,5 tys. pracownikami mają być przeniesione bez zmian.

Środki wpływające do Arbonii z transakcji oraz przejęcia przez kupującego zadłużenia finansowego wyniosą około 350 mln franków szwajcarskich. Transakcja wymaga niezbędnej zgody właściwych organów ds. ochrony konkurencji. Kontrakt ma zostać sfinalizowany w drugim kwartale 2021 roku.
Zobacz również
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.


