Arbonia zdecydowała się przyjąć ofertę duńskiej grupy Dovista i sprzedać swoje firmy z dywizji okien: Dobroplast, EgoKiefer, Slovaktual i Wertbau. Szwajcarzy chcą się skupić na rozwoju pozostałych dywizji grupy.
Grupa Dovista, czyli wkrótce nowy właściciel m.in. Dobroplastu należy do duńskiego VKR Holding (m.in. Velux, Altaterra). Dovista produkuje i sprzedaje okna i drzwi zewnętrzne, głównie na rynki skandynawskie, ma też silną pozycję w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zakłady produkcyjne znajdują się w Danii, na Litwie, w Norwegii, Polsce i Szwecji.
W 2015 roku Arbonia rozpoczęła kompleksowy proces restrukturyzacji w swojej dywizji okiennej. Przed rozpoczęciem restrukturyzacji dywizja ta generowała ujemne EBITDA. W latach 2015-2020 zainwestowano w związku z tym około 100 mln franków szwajcarskich w nowe moce produkcyjne (w tym w zakup niemieckiego producenta Wertbau w 2015 r.) oraz w modernizację i automatyzację produkcji. Według prognoz w 2020 roku dywizja okien ma ostatecznie osiągnąć zysk EBITDA na poziomie ok 40 mln franków szwajcarskich.
Jak czytamy w informacji nadesłanej przez Arbonię, marki Dobroplast, EgoKiefer, Slovaktual i Wertbau zostaną zachowane, a umowy o pracę z ok. 2,5 tys. pracownikami mają być przeniesione bez zmian.
Środki wpływające do Arbonii z transakcji oraz przejęcia przez kupującego zadłużenia finansowego wyniosą około 350 mln franków szwajcarskich. Transakcja wymaga niezbędnej zgody właściwych organów ds. ochrony konkurencji. Kontrakt ma zostać sfinalizowany w drugim kwartale 2021 roku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".