Dobre wyniki Oknoplastu w Niemczech

Red.: MR |Data publikacji: 2019-10-20

Oknoplast w Niemczech osiąga dobre wyniki handlowe. Polski producent ocenia, że szczególnie przez ostatnie dwa lata pozycja firmy na niemieckim rynku znacznie się umocniła, a firma osiągnęła 7-proc. wzrost sprzedaży.

W niemieckim oddziale Oknoplastu na stanowisku dyrektora zarządzającego pracuje od połowy tego roku Jens Eberhard. Jest on cenionym menadżerem, który przyczynił się do rozwoju polskiej firmy w Niemczech. W ostatnich trzech latach zajmował stanowisko dyrektora rynku. Producent podliczył, że w dwóch minionych latach sprzedaż Oknoplastu Deutschland wzrosła o ok. 7 proc. Jest to w dużym stopniu zasługa wspomnianego Jensa Eberharda.

Na dobre wyniki Oknoplastu w Niemczech, oprócz dobrego zarządzania sprzedażą, z pewnością wpływa fakt, że polski producent należy do kilku niemieckich organizacji branżowych, takich jak np. Bundesverband Flachglas i ift Rosenheim. Ponadto producent ma w ofercie całą gamę okien czy drzwi, które są przebadane i noszą znak jakości instytut z Rosenheim. Dzięki tym certyfikatom niemieccy klienci chętniej sięgają po produkty Oknoplastu, niż po produkty, które nie są tam przebadane.

Dyrektor zarządzający niemieckim oddziałem ma plany, by coraz bardziej rozszerzać ofertę produktową i zakres usług Oknoplastu. W planach jest także rozwój sieci sprzedaży w Niemczech i otwieranie nowych placówek. W zarządzie niemieckiego oddziału pracuje również Dominika Mryczko, która zajmuje się rozwojem sprzedaży oraz promocją marki Oknoplast, ale w Stanach Zjednoczonych.

Zobacz również

W.Schmitz zamyka oddział w Polsce

W.Schmitz zamyka oddział w Polsce

Werner Schmitz, producent akcesoriów do szprosów i ramek dystansowych, podjął decyzję o zamknięciu oddziału w Polsce. Firma widnieje w KRS jako spółka w trakcie likwidacji, jednak nie wystosowano jeszcze oficjalnego komunikatu na stronie internetowej czy social mediach.

Mercor odbudował już portfel zamówień

Mercor odbudował już portfel zamówień

Gdański Mercor, czołowa europejska firma segmentu zabezpieczeń ppoż., nie odczuł zanadto komplikacji sprzedażowych spowodowanych koronawirusem. Spółka odbudowała już ubiegłoroczną wartość portfela zamówień, ale też uruchomiła nowy kanał dystrybucji swoich produktów.

Wyniki w Selenie są satysfakcjonujące

Wyniki w Selenie są satysfakcjonujące

Selena podsumowała pierwsze półrocze. Grupa odnotowała spadek o 2,4 proc. Przychody wyniosły 602,17 mln zł w porównaniu do 617,15 mln zł.

1