Dobre wiadomości dla eksporterów drzwi na rynek niemiecki

Autor: |Data publikacji:

Podczas sympozjum Związku Producentów Okien i Fasad w Niemczech dowiedzieliśmy się, że za Odrą spodziewane są solidne wzrosty sprzedaży drzwi zewnętrznych w tym i przyszłym sezonie.

Sprzedaż drzwi zewnętrznych w Niemczech ma osiągnąć wzrost w tym sezonie na poziomie 2,5 proc. – sprzedanych ma zostać ok 1,39 mln drzwi. Przyszły sezon to według prognoz to sprzedaż ok. 1,43 mln sztuk, co przełoży się na wzrost na poziomie 2,6 proc.

Nowe budownictwo ma przynieść w tym segmencie wzrost o 3,9 proc. (406 tys. sztuk drzwi) w tym sezonie a w przyszłym jego dynamika nieco wyhamuje do poziomu 2,4 proc. (416 tys. sztuk). Rynek remontowy to z kolei 986 tys. sprzedanych drzwi w tym sezonie (+1,9 proc.), a w sezonie 2022 sprzedaż przekroczy milion sztuk, co przełoży się na wzrost o 2,7 proc.

na podst. danych Heinze GmbH

Sprzedaż drzwi to przede wszystkim rynek mieszkaniowy. Według niemieckich prognoz sprzedaż w tym roku wyniesie na nim 1,12 mln sztuk oraz 1,16 mln sztuk w roku kolejnym. Szacuje się, że 270 tys. sprzedanych drzwi trafi do budynków niemieszkalnych, a w przyszłym sezonie przyniesie spadek o 0,6 proc. do poziomu 268 tys. sztuk.

W Niemczech najpopularniejsze są obecnie drzwi zewnętrzne z tworzyw sztucznych – stanowią one ponad 39 proc. sprzedaży, na drugim miejscu są produkty aluminiowe (27,4 proc.) a podium zamykają drzwi drewniane (17,8 proc.). Drzwi tworzywowe królują na rynku modernizacyjnym, a w nowym budownictwie najpopularniejsze są drzwi aluminiowe.

Więcej na temat nowych szans sprzedażowych na europejskim rynku remontowym usłyszymy podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021 (16-17 listopada). Zachęcamy do darmowej rejestracji i zapraszamy do aktywnej dyskusji w czasie tego wydarzenia.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".