Podczas sympozjum Związku Producentów Okien i Fasad w Niemczech dowiedzieliśmy się, że za Odrą spodziewane są solidne wzrosty sprzedaży drzwi zewnętrznych w tym i przyszłym sezonie.
Sprzedaż drzwi zewnętrznych w Niemczech ma osiągnąć wzrost w tym sezonie na poziomie 2,5 proc. – sprzedanych ma zostać ok 1,39 mln drzwi. Przyszły sezon to według prognoz to sprzedaż ok. 1,43 mln sztuk, co przełoży się na wzrost na poziomie 2,6 proc.
Nowe budownictwo ma przynieść w tym segmencie wzrost o 3,9 proc. (406 tys. sztuk drzwi) w tym sezonie a w przyszłym jego dynamika nieco wyhamuje do poziomu 2,4 proc. (416 tys. sztuk). Rynek remontowy to z kolei 986 tys. sprzedanych drzwi w tym sezonie (+1,9 proc.), a w sezonie 2022 sprzedaż przekroczy milion sztuk, co przełoży się na wzrost o 2,7 proc.

Sprzedaż drzwi to przede wszystkim rynek mieszkaniowy. Według niemieckich prognoz sprzedaż w tym roku wyniesie na nim 1,12 mln sztuk oraz 1,16 mln sztuk w roku kolejnym. Szacuje się, że 270 tys. sprzedanych drzwi trafi do budynków niemieszkalnych, a w przyszłym sezonie przyniesie spadek o 0,6 proc. do poziomu 268 tys. sztuk.
W Niemczech najpopularniejsze są obecnie drzwi zewnętrzne z tworzyw sztucznych – stanowią one ponad 39 proc. sprzedaży, na drugim miejscu są produkty aluminiowe (27,4 proc.) a podium zamykają drzwi drewniane (17,8 proc.). Drzwi tworzywowe królują na rynku modernizacyjnym, a w nowym budownictwie najpopularniejsze są drzwi aluminiowe.
Więcej na temat nowych szans sprzedażowych na europejskim rynku remontowym usłyszymy podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021 (16-17 listopada). Zachęcamy do darmowej rejestracji i zapraszamy do aktywnej dyskusji w czasie tego wydarzenia.
Zobacz również
Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę
Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.
Niemiecki Stürtz niewypłacalny
Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.