Dobrą koniunkturę w budownictwie z pewnością odczuwa producent stolarki Pozbud. Firma właśnie podała do publicznej wiadomości wyniki ze sprzedaży z II kwartału tego roku.
Jedna z najważniejszych informacji, jakie prezentowane są co kwartał przez spółki, to wartość przychodów ze sprzedaży. Czytając raport, który przedstawiła firma Pozbud, można zauważyć, że te kwoty rosną. W okresie od stycznia do końca czerwca sprzedaż wyniosła 58,6 mln zł. W roku ubiegłym była to kwota 55 mln zł, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Spółka działa w kilku segmentach budowlanych. Przede wszystkim jest producentem stolarki otworowej, ale również realizuje inwestycje w budownictwie infrastrukturalnym oraz budownictwie mieszkaniowym jako generalny wykonawca. Jeśli chodzi o przychody, to w 54 procentach pochodzą one ze sprzedaży stolarki otworowej, a pozostałe 46 z realizacji kontraktów budowlanych. Pozbud w najbliższej przyszłości zamierza rozwijać działalność na różnych polach, dlatego firma chce zwiększyć swoją aktywność jako deweloper w zakresie budownictwa mieszkaniowego. Zarząd spółki ocenił, że widzi duży potencjał w rozwoju tego segmentu działalności. Firma podała także jaką wielkość ze sprzedaży stanowi eksport. W omawianym okresie wyniósł on 5,6 mln zł, w roku ubiegłym była to kwota 6,1 mln zł. Okazuje się zatem, że wzrost przychodów Pozbud osiągnął na rodzimym, polskim rynku.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.