Dobrą koniunkturę w budownictwie z pewnością odczuwa producent stolarki Pozbud. Firma właśnie podała do publicznej wiadomości wyniki ze sprzedaży z II kwartału tego roku.
Jedna z najważniejszych informacji, jakie prezentowane są co kwartał przez spółki, to wartość przychodów ze sprzedaży. Czytając raport, który przedstawiła firma Pozbud, można zauważyć, że te kwoty rosną. W okresie od stycznia do końca czerwca sprzedaż wyniosła 58,6 mln zł. W roku ubiegłym była to kwota 55 mln zł, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Spółka działa w kilku segmentach budowlanych. Przede wszystkim jest producentem stolarki otworowej, ale również realizuje inwestycje w budownictwie infrastrukturalnym oraz budownictwie mieszkaniowym jako generalny wykonawca. Jeśli chodzi o przychody, to w 54 procentach pochodzą one ze sprzedaży stolarki otworowej, a pozostałe 46 z realizacji kontraktów budowlanych. Pozbud w najbliższej przyszłości zamierza rozwijać działalność na różnych polach, dlatego firma chce zwiększyć swoją aktywność jako deweloper w zakresie budownictwa mieszkaniowego. Zarząd spółki ocenił, że widzi duży potencjał w rozwoju tego segmentu działalności. Firma podała także jaką wielkość ze sprzedaży stanowi eksport. W omawianym okresie wyniósł on 5,6 mln zł, w roku ubiegłym była to kwota 6,1 mln zł. Okazuje się zatem, że wzrost przychodów Pozbud osiągnął na rodzimym, polskim rynku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".