Dobra koniunktura w firmie Pozbud

Autor: |Data publikacji:

Dobrą koniunkturę w budownictwie z pewnością odczuwa producent stolarki Pozbud. Firma właśnie podała do publicznej wiadomości wyniki ze sprzedaży z II kwartału tego roku.

Jedna z najważniejszych informacji, jakie prezentowane są co kwartał przez spółki, to wartość przychodów ze sprzedaży. Czytając raport, który przedstawiła firma Pozbud, można zauważyć, że te kwoty rosną. W okresie od stycznia do końca czerwca sprzedaż wyniosła 58,6 mln zł. W roku ubiegłym była to kwota 55 mln zł, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Spółka działa w kilku segmentach budowlanych. Przede wszystkim jest producentem stolarki otworowej, ale również realizuje inwestycje w budownictwie infrastrukturalnym oraz budownictwie mieszkaniowym jako generalny wykonawca. Jeśli chodzi o przychody, to w 54 procentach pochodzą one ze sprzedaży stolarki otworowej, a pozostałe 46 z realizacji kontraktów budowlanych. Pozbud w najbliższej przyszłości zamierza rozwijać działalność na różnych polach, dlatego firma chce zwiększyć swoją aktywność jako deweloper w zakresie budownictwa mieszkaniowego. Zarząd spółki ocenił, że widzi duży potencjał w rozwoju tego segmentu działalności. Firma podała także jaką wielkość ze sprzedaży stanowi eksport. W omawianym okresie wyniósł on 5,6 mln zł, w roku ubiegłym była to kwota 6,1 mln zł. Okazuje się zatem, że wzrost przychodów Pozbud osiągnął na rodzimym, polskim rynku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".