Dla Polaków liczą się innowacje, dla Niemców bezpieczeństwo

Autor: |Data publikacji:

Okna jako produkt są bardzo zbliżone do siebie technicznie w całej Europie. Okazuje się jednak, że zachowania zakupowe w tej kategorii produktowej w poszczególnych krajach Starego Kontynentu bardzo się od siebie różnią. Polacy stawiają na znane im marki i innowacje, Niemcy na bezpieczeństwo i rabaty.

Produkty podobne, konsumenci diametralnie różni

Firma InterConnection Consulting przeprowadziła badania konsumenckie w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Austrii. Okazuje się, że zachowania zakupowe na tych rynkach w przypadku okien diametralnie się od siebie różnią. W Austrii najważniejsza dla konsumentów jest marka, w Niemczech bezpieczeństwo, a nabywcy okien w Polsce najbardziej zainteresowani są innowacjami. I właśnie przykład z naszego kraju analitycy uznali za najbardziej zaskakujący.

Polacy świadomi marek

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InterConnection Consulting Polska jest krajem o najwyższej świadomości marek. Firmy takie jak Oknoplast i Drutex w badaniu przeprowadzonym metodą free recall (opiera się na świadomości spontanicznej) otrzymywały od 16 do 32 proc. wskazań. Marka jako taka jest też ważnym argumentem sprzedażowym w naszym kraju.  Austrii wskaźniki w przedziale 20-30 proc. miały firmy Internorm i Josko. W Niemczech natomiast marki okien mają raptem jednocyfrowe wartości wskazań.

Łowcy okazji

Co może wydać się zaskakujące, najwięcej łowców okazji mamy w Niemczech. Około 35 proc. inwestorów swój wybór okien uzależnia od okazji cenowych i rabatów. We Francji z kolei klienci entuzjastycznie podchodzą do innowacji i mogą zapłacić więcej, jeśli produkt spełnia ich wysokie wymagania.

PCW zamiast drewna

We wszystkich krajach najpopularniejszym materiałem okazuje się PCW. Właściciele domów i mieszkań wyposażonych w okna z tworzyw sztucznych o 15 proc. rzadziej wyrażają chęć zmiany okien na wykonane z innych materiałów. Na drugim biegunie są właściciele okien drewnianych. W tym przypadku gotowość na wymianę ich na okna z innych materiałów waha się w przedziale od 53 do 67 proc.! Głównie wskazują na okna PCW.

Polska może poszczycić się bardzo dużym wykorzystaniem internetu do wyszukiwania informacji o oknach, jak i ich zakupu. Okazuje się bowiem, że 75 proc. polskich inwestorów korzysta z zasobów internetowych, takich jak strony producentów, czy sprzedawców detalicznych, aby uzyskać informacje o markach i produktach przed zakupem swoich okien. Polska jest również krajem o największej liczbie zakupów online w Europie. Natomiast nabywcy okien z Francji wykazują najmniejszą gotowość do zakupu okien bezpośrednio przez Internet.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.