Producenci i sprzedawcy okien i drzwi w Wielkiej Brytanii nadal mają się świetnie. Jednocześnie branża z uwagą śledzi wdrażanie Green Homes Grant, rządowego programu, który ma na celu wspieranie właścicieli nieruchomości w zwiększaniu termoizolacji budynków.
Według raportu Business Pilot Barometer, który oferuje comiesięczną analizę kluczowych trendów definiujących sprzedaż okien i drzwi w Wielkiej Brytanii, średnia sprzedaż w lipcu tego roku była niższa o 3 proc. od tej, którą odnotowano w czerwcu, jednak, jak podkreślają autorzy raportu, należy przy tym wziąć pod uwagę 46 proc. wzrost sprzedaży zanotowany właśnie w czerwcu.
Jak twierdzą autorzy raportu, skok popytu, który branża zaobserwowała od czasu złagodzenia blokady, jest zjawiskiem nieoczekiwanym i nietypowym, a co za tym idzie, nierealistyczne byłoby oczekiwanie, że te poziomy sprzedaży utrzymają się w dłuższej perspektywie. Uważają, że na rekordowe wyniki wpływ ma nie tylko związana z pandemią zwiększona ilość remontów, ale także wznowienie projektów i planów wstrzymanych na czas lockdownu.
Deceuninck wymieniany jest w brytyjskich mediach branżowych jako jeden z przykładów imponujących lipcowych wzrostów. Lipiec 2020 przyniósł im o 31,9 proc. więcej zysku niż lipiec ubiegłego roku. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, szczególnym wzrostem zainteresowania cieszą się bardziej wyszukane, designerskie produkty takie jak naśladujące tradycyjną, drewnianą brytyjską stolarkę okienną Heritage Flush Window, drzwi tarasowe z wyższej półki czy kolorowe ramy okienne.
Mieszane są opinie rynku dotyczące ruszającego właśnie Green Homes Grant, a wielu producentów głośno wyraża swoje rozczarowanie ogłoszonymi przez rząd wytycznymi. Jednocześnie, jak twierdzi wielu analityków, jeśli program spowoduje zwiększony ruch w branży to najprawdopodobniej będzie on dotyczył sprzedaży stolarki drzwiowej, nie wpływając zbytnio na sprzedaż okien. Jednak jego rzeczywisty wpływ na rynek będzie można ocenić dopiero za kilka miesięcy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".