DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

Autor: MR |Data publikacji: 2019-03-20

Deceuninck podsumował wyniki finansowe z 2018 r. Sprzedaż w minionym roku w całej grupie wyniosła 674,2 mln euro w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017. Jest to spadek o 1,9 proc.

Deceuninck to międzynarodowy koncern specjalizujący się w produkcji systemów okiennych z PCW. Firma podsumowała miniony rok pod względem handlowym. W roku 2018 sprzedaż globalnie wyniosła 674,2 mln euro, w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017. Deceuninck podzielił wyniki pod kątem geograficznym. W Zachodniej Europie sprzedaż w 2018 wyniosła 178,8 mln (171,1 mln w 2017 r.), we Wschodniej i Centralnej Europie 159,6 mln (163,4 mln w 2017), w Turcji i rynkach rozwijających się 204,5 mln (223,6 mln w 2017) i w Północnej Ameryce 131,3 mln (129,1 mln w 2017). Wzrost sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej i Północnej Ameryce – odpowiednio o 4,5proc. i 1,7 proc. Jeśli chodzi o Europę Środkową i Wschodnią to na spadek wyników wpłynęło zmniejszający się popyt w Rosji, gdzie spadek sprzedaży w minionym roku w porównaniu do 2017 wyniósł 12 proc.

Nowa linia do recyklingu w Diksmuide w Belgii.

W 2018 roku udało się zrealizować kilka projektów. Było to m.in. otwarcie nowej linii do recyklingu w zakładzie w Belgii. Pozwoli on na przetwarzanie nie tylko odpadków produkcyjnych, ale i odpadków tzw. konsumenckich, czyli profili z okien po demontażu. Firma zainicjowała w minionym roku rebranding – marka Inoutic zostaje wycofana, zastąpiona będzie Deceuninck. Tak się stało m.in. w Polsce. Ponadto firma zaczęła współpracować na zasadzie joint-venture z producentem systemów aluminiowych, firmą So Easy. Także efekty tej współpracy będą widoczne na naszym, polskim rynku (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

Jakie prognozy ma koncern na rok 2019? Jest nastawiony optymistycznie co do wyników w nadchodzącym sezonie. Choć wyzwaniem pozostaje spadek sprzedaży w Turcji. Deceuninck spodziewa się dalszego pogorszenia wyników w tym kraju w I kwartale, choć w dłuższej perspektywie rynek turecki prawdopodobnie zacznie być dochodowy.

Zobacz również

W PSB o 8 proc. wzrosła tegoroczna sprzedaż

W PSB o 8 proc. wzrosła tegoroczna sprzedaż

PSB podało wyniki ze sprzedaży za III kwartały. Przychody partnerów firmy wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Od maja dało się jednak zaobserwować w sieci niższą dynamikę wzrostu przychodów.

Okna i drzwi dla Indoor Generation

Okna i drzwi dla Indoor Generation

W warszawskiej siedzibie PAP firma VELUX zaprezentowała dzisiaj V edycję raportu „Barometr Zdrowych Domów”. Dyskutowano m.in o tym, jak przeprowadzać renowację, aby oszczędzać energię i ograniczyć smog?

Mercor notuje wzrost wartości zamówień

Mercor notuje wzrost wartości zamówień

Mercor podał, że w okresie od kwietnia do września firma pozyskała zamówienia o wartości 210,1 mln zł, o 3 proc. więcej w stosunku do roku ubiegłego.