Deceuninck podsumował wyniki finansowe z 2018 r. Sprzedaż w minionym roku w całej grupie wyniosła 674,2 mln euro w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017. Jest to spadek o 1,9 proc.
Deceuninck to międzynarodowy koncern specjalizujący się w produkcji systemów okiennych z PCW. Firma podsumowała miniony rok pod względem handlowym. W roku 2018 sprzedaż globalnie wyniosła 674,2 mln euro, w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017. Deceuninck podzielił wyniki pod kątem geograficznym. W Zachodniej Europie sprzedaż w 2018 wyniosła 178,8 mln (171,1 mln w 2017 r.), we Wschodniej i Centralnej Europie 159,6 mln (163,4 mln w 2017), w Turcji i rynkach rozwijających się 204,5 mln (223,6 mln w 2017) i w Północnej Ameryce 131,3 mln (129,1 mln w 2017). Wzrost sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej i Północnej Ameryce – odpowiednio o 4,5proc. i 1,7 proc. Jeśli chodzi o Europę Środkową i Wschodnią to na spadek wyników wpłynęło zmniejszający się popyt w Rosji, gdzie spadek sprzedaży w minionym roku w porównaniu do 2017 wyniósł 12 proc.
W 2018 roku udało się zrealizować kilka projektów. Było to m.in. otwarcie nowej linii do recyklingu w zakładzie w Belgii. Pozwoli on na przetwarzanie nie tylko odpadków produkcyjnych, ale i odpadków tzw. konsumenckich, czyli profili z okien po demontażu. Firma zainicjowała w minionym roku rebranding – marka Inoutic zostaje wycofana, zastąpiona będzie Deceuninck. Tak się stało m.in. w Polsce. Ponadto firma zaczęła współpracować na zasadzie joint-venture z producentem systemów aluminiowych, firmą So Easy. Także efekty tej współpracy będą widoczne na naszym, polskim rynku (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).
Jakie prognozy ma koncern na rok 2019? Jest nastawiony optymistycznie co do wyników w nadchodzącym sezonie. Choć wyzwaniem pozostaje spadek sprzedaży w Turcji. Deceuninck spodziewa się dalszego pogorszenia wyników w tym kraju w I kwartale, choć w dłuższej perspektywie rynek turecki prawdopodobnie zacznie być dochodowy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".