Tuż obok siedziby Dako w Nowym Sączu wielki plac budowy. Trwają prace nad powstaniem nowej hali produkcyjno-magazynowej, biurowca i showroomu, które zakończyć mają się do końca roku. Rosnąca liczba odbiorców oraz stale powiększający się udział sprzedaży eksportowej to główne czynniki wpływające na decyzję o rozbudowie firmy i powiększeniu jej powierzchni użytkowej.
Długo zastanawialiśmy się nad wyborem najlepszego dla tej inwestycji momentu – głównie z uwagi na niepewną i ciągle zmieniającą się sytuację związaną z pandemią COVID-19, braliśmy pod uwagę różne scenariusze działania. Mimo utrudnień wynikających z obostrzeń i ograniczeń, branża budowlana radzi sobie jednak całkiem nieźle, co przekłada się bezpośrednio na zapotrzebowanie na stolarkę otworową. Biorąc pod uwagę dalsze plany rozwoju firmy i chcąc zapewnić sobie możliwość obsługi coraz większej ilości zamówień zdecydowaliśmy się więc na odważny krok i inwestycję w dalszą rozbudowę infrastruktury – wyjaśnia prezes zarządu DAKO, Jerzy Studziński.
Pierwszy etap rozbudowy powierzchni produkcyjno-magazynowych zrealizowany został w 2017 r. i pozwolił na zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu, przede wszystkim w zakresie stolarki PVC i ślusarki aluminiowej. Bieżąca inwestycja, która rozpoczęła się w marcu, zapewni DAKO ponad 10 000 m2 dodatkowej powierzchni, a jej realizacja ma na celu podniesienie wydajności obsługi transportowo – magazynowej i możliwości produkcyjnych oraz zwiększenie i rozbudowę zaplecza administracyjno – biurowego.
Powstaje firmowy showroom
Rozwój sprzedaży i wzrost produkcji wiąże się z koniecznością zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi oraz infrastruktury. To właśnie z uwagi na rosnące zatrudnienie i rozwój rynków eksportowych, w ramach inwestycji rozbudowany zostanie biurowiec, a także powstanie nowoczesny showroom.
Nowy budynek biurowy zaprojektowany został z uwzględnieniem jego funkcji wystawienniczej – na ok. 1000 m2 powstanie tu showroom produktów DAKO, a dodatkowa przestrzeń zostanie zaadoptowana na potrzeby szkoleń, konferencji i spotkań. Nasze wieloletnie doświadczenia m.in. z imprez targowych oraz kontaktów z klientami jednoznacznie wskazują, że bezpośredni kontakt oraz profesjonalna i pełnowymiarowa prezentacja oferty produktowej w formie umożliwiającej klientom ocenę jakości „ na żywo” to klucz do skutecznej sprzedaży – tłumaczy dyrektor marketingu Dako, Anna Studzińska.
W ramach projektu powstaje również infrastruktura towarzysząca wraz z zagospodarowaniem terenu wokół hali, czyli budową parkingów, dróg dojazdowych i placu manewrowego. Zakończenie prac budowlanych przewidziane jest na koniec bieżącego roku.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.