Czyste Powietrze pomaga w komunikacji z klientem?

Red.: |Data publikacji:

Sprawdziliśmy, jak producenci okien uwzględniają program „Czyste Powietrze” w komunikacji marketingowej i sprzedaży. Zapytaliśmy również, dlaczego to robią i jaki ma to wpływ na sprzedaż i relacje z klientem. Wyniki naszej mini sondy poniżej.

Fot. Krispol

Jak przekazał nam przedstawiciel Internorm, firma nie tylko przygotowała poradnik dla klienta na stronie internetowej, ale i zachęca dystrybutorów do rozmowy z klientami o programie. Według rozmówcy, tego typu komunikacja może przynieść wymierne korzyści nie tylko klientowi, ale i firmie – jest to szansa, by pokazać się od dobrej strony i stanąć w roli doradcy, eksperta.

Przedstawicielka Krispol powiedziała nam z kolei, że, gdy tylko ustawa weszła w życie, firma postanowiła komunikować program swoim klientom w salonach, a także włączyła się w kampanię edukacyjną przygotowaną we współpracy z magazynem Murator oraz stworzyła cykl porad na własnej stronie. Publikacje te stanowiły okazję do kontekstowego zaprezentowania produktów Krispol, które spełniają wymogi programu.

Informacje o programie firma przekazuje także za pośrednictwem swojego kanału YouTube, podcastu, live na facebooku. Według  Krispolu, głównymi odbiorcami tego typu treści są młodsze osoby, które, jak mają nadzieję, podzielą się wiedzą ze starszym od siebie pokoleniem, które częściej podejmuje decyzje dotyczące termomodernizacji i remontów już posiadanego domu.

Fot: Internorm

Jak przekazała nam rozmówczyni, komunikacja programu jest wpisana w szerszy kontekst zaangażowania społecznego i proekologicznego Krispol, który chce być widziany – wedle hasła reklamowego –  jako firma o zielonym sercu. Jako inne przykłady tego typu działań wymieniła m.in. zaangażowanie w program „Wymień stolarkę z dobrym montażem” organizowany przez POID. Podkreśliła, że Krispolowi zależy na jakości powietrza, którym wszyscy oddychamy, więc firma tym bardziej ma nadzieję, że uda się uświadomić istnienie programu jak największej liczbie osób.  Czy wykorzystanie programu w komunikacji marketingowej wywiera wpływ na poziom sprzedaży? Według przedstawicielki Krispol, trudno jest na to jednoznacznie odpowiedzieć, głównie dlatego, że pandemia i jej wpływ na decyzje zakupowe klientów skutecznie zaćmiewa obraz.

Również Fakro weszło we współpracę z magazynem Murator i zostało sponsorem tegorocznej edycji akcji i konkursu „Czyste powietrze z Muratorem” i przeprowadziło wraz z Isover termomodernizację zwycięskiego domu. Firma także bierze udział we wspominanym programie POID – „Wymień stolarkę z dobrym montażem”. Jak opowiedziała nam przedstawicielka marketingu firmy, Fakro utworzyło swojej stronie osobną podstronę z poradami dotyczącymi ulgi termomodernizacyjnej, programu i tego, jakie należy podjąć kroki, by z niego skorzystać.  Zapewnia, że jest ona na bieżąco aktualizowana w zgodzie z informacjami z oficjalnych stron rządowych.  Przekazała nam, że wypływa to z poczucia odpowiedzialności społecznej i ekologicznej firmy. Dodała, że klienci niekiedy sami dzwonią z pytaniami, najczęściej wymieniając wybrany produkt Fakro z pytaniem, czy i przy jego zakupie mogą kwalifikować się do programu.

Fot. Fakro

Rozmówczyni z Fakro zwróciła uwagę na jeszcze jedno zagadnienie – pewnym utrudnieniem dla firm prowadzących komunikację związaną z programem jest fakt, że nie da się przygotować „ogólnopolskiego” poradnika „krok po kroku”, ponieważ w różnych województwach przepisy bywają interpretowane inaczej i niekiedy szczegóły, które decydują o przyznaniu wsparcia różnią się w zależności od miejscowości, w której przeprowadza się wymianę.

Content marketing związany z programem „Czyste Powietrze” prowadzi też Velux, który przygotował min. poradnik w formie pliku PDF. Przedstawicielka firmy przekazała nam, że firmie zależy na walce z globalnym ociepleniem i zwiększeniu świadomości klientów na temat energooszczędności budynków.

Jak z kolei ocenia przedstawiciel OknoPlastu, wielu producentów rezygnuje z inwestycji w ogólnopolską komunikację marketingową opartą na „Czystym Powietrzu”, ponieważ nie widzą oni w programie bezpośredniej korzyści dla siebie – jest on kierowany głównie do domów jednorodzinnych i rynku wtórnego, zatem w najbardziej widoczny sposób skorzystać mogą na nim lokalne salony. Nasz rozmówca właśnie komunikację programu w salonach, oprócz content marketingu, wymienił jako podstawowe działanie OknoPlastu. Firma wyedukowała sieć sprzedaży informując dilerów jak najskuteczniej komunikować program, jak o nim mówić i jak dokładnie on działa.

Zobacz również

Rośnie popyt na elektrownie balkonowe

Rośnie popyt na elektrownie balkonowe

Liczba tzw. elektrowni balkonowych w krajach DACH szybko rośnie. Montaż paneli fotowoltaicznych o niewielkiej mocy i w systemie plug-in nie wymaga specjalnych zezwoleń.

Forum 100 – fotorelacja

Forum 100 – fotorelacja

Za nami XXXII edycja Forum 100. Prezentujemy fotorelację z tego wydarzenia.

Inwest-Profil ruszył z kilkoma inwestycjami

Inwest-Profil ruszył z kilkoma inwestycjami

Inwest-Profil na Podkarpaciu rozbudowuje moce produkcyjne. Firma chce zbudować nową halę produkcyjną, obecnie powstaje magazyn.

1