Czy dla branży euro jest lepsze od złotego?

Red.: |Data publikacji:

Rosnąca inflacja, wzrost stóp oprocentowania kredytów, a także drożejące waluty skłaniają firmy w Polsce do rozliczania się w euro. Tak robią również przedsiębiorstwa z branży stolarki otworowej.

Press Glass zdecydował się w połowie czerwca na przewalutowanie swojego kredytu ze złotówek na euro. Informuje o tym właśnie Puls Biznesu. Producent szkła przyznał, że w strefie euro wciąż obowiązuje zerowa stopa procentowa, którą ustala Europejski Bank Centralny, korzystny dla firmy jest także wskaźnik EURIBOR. Press Glass zaciągnął kredyt w zeszłym roku na finansowanie nowych inwestycji, firma zdecydowała się na budowę zakładu na Litwie oraz w Walii. Część zobowiązań już została spłacona, jednak pozostała część została przewalutowana na euro. Dla firmy rozliczanie się w europejskiej walucie jest korzystne także dlatego, że wydaje pieniądze za granicą Polski, dlatego rozlicza się z wykonawcami czy dostawcami w innej walucie, niż złoty.

Foto: Dalmec

Z kolei firma Dalmec wprowadziła na początku tego roku nowy sposób ofertowania w Polsce. Firma zaczęła podawać ceny w euro, zamiast w złotówkach. Dalmec jest dostawcą manipulatorów przemysłowych, które wytwarzane są we Włoszech, dlatego walutą rozliczeń jest tu euro. Obecnie więc nowy cennik nie jest podatny na zmienny kurs walut w Polsce. Ten sposób rozliczania się jest wygodny zarówno dla firmy, jak i klientów, którzy mają pewność stabilnych cen i mogą planować budżet. Dalmec poinformował, że podniósł w Polsce ceny w ostatnich miesiącach tylko raz, w połowie 2021 r.

Zobacz również

Najwięksi producenci stolarki w USA

Najwięksi producenci stolarki w USA

W tym sezonie polska branża stolarki znacznie poprawiła swoje wyniki eksportowe na amerykańskim rynku, a ten ma ogromny potencjał. Może o tym świadczyć liczny „klub miliarderów” wśród tamtejszych producentów.

Dobre półrocze w Fart Produkt

Dobre półrocze w Fart Produkt

Fart Produkt minione półrocze zalicza do udanych. Dobre wyniki udało się osiągnąć m.in. dzięki wprowadzeniu nowych produktów do oferty.

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech podsumował wyniki za drugi kwartał. Spółka odnotowała wzrost wartości przychodów, wyższe są także koszty. Podjęła też kroki, by wycofać się z rynku NewConnect.

1