Okna dachowe w Polsce także częściowo powinny być wymieniane. Producenci okien połaciowych już przygotowują się do fali remontów.
Okna dachowe w Polsce montowane są od około 30 lat. Najstarsze z nich nadają się już do wymiany. Firmy szacują, że w Polsce przez ostatnie trzy dekady zostało zamontowanych około 10 mln okien dachowych. Do wymiany nadaje się około 10 proc. z tej wielkości. Obecnie, według producentów, wielkość rynku wymiany okien dachowych w stosunku do nowych to około 20 proc.
Producenci okien są przygotowani do wymiany i niemal każdy z nich ma odpowiednią ofertę dla klienta. Firmy opracowały przede wszystkim odpowiednie produkty – to okna renowacyjne. Wymiana okien dachowych jest trudniejsza niż pionowych, dlatego producenci oferują odpowiednie narzędzia dla klientów. Są to kalkulatory, infolinie, broszury czy strony internetowe ze szczegółowymi informacjami. Przede wszystkim jednak zorganizowali grupy dekarzy czy serwisantów okien, którzy zajmą się wymianą okna dachowego. Takie działanie ma znacznie ułatwić proces renowacji klientowi.
W ostatnich latach zmieniła się także moda, jeśli chodzi o okna dachowe. Na obrzeżach dużych miast powstają budynki o prostej bryle z płaskimi dachami. W takich domach instalowane są okna do dachów płaskich. To produkt, który kilka lat temu większość producentów wprowadziła do swojej oferty. W przypadku tradycyjnych okien dachowych również pojawiły się zmiany. Klienci wymagają produktów, w których powierzchnia szkła będzie duża, większa, niż w produktach oferowanych kilka, czy kilkanaście lat temu. Wybór dużego okna podyktowany jest ogólną modą na duże przeszklenia w budynku.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.