Czeka nas duża skala wymiany okien dachowych

Autor: |Data publikacji:

Okna dachowe w Polsce także częściowo powinny być wymieniane. Producenci okien połaciowych już przygotowują się do fali remontów.

Okna dachowe w Polsce montowane są od około 30 lat. Najstarsze z nich nadają się już do wymiany. Firmy szacują, że w Polsce przez ostatnie trzy dekady zostało zamontowanych około 10 mln okien dachowych. Do wymiany nadaje się około 10 proc. z tej wielkości. Obecnie, według producentów, wielkość rynku wymiany okien dachowych w stosunku do nowych to około 20 proc.

Producenci okien są przygotowani do wymiany i niemal każdy z nich ma odpowiednią ofertę dla klienta. Firmy opracowały przede wszystkim odpowiednie produkty – to okna renowacyjne. Wymiana okien dachowych jest trudniejsza niż pionowych, dlatego producenci oferują odpowiednie narzędzia dla klientów. Są to kalkulatory, infolinie, broszury czy strony internetowe ze szczegółowymi informacjami. Przede wszystkim jednak zorganizowali grupy dekarzy czy serwisantów okien, którzy zajmą się wymianą okna dachowego. Takie działanie ma znacznie ułatwić proces renowacji klientowi.

W ostatnich latach zmieniła się także moda, jeśli chodzi o okna dachowe. Na obrzeżach dużych miast powstają budynki o prostej bryle z płaskimi dachami. W takich domach instalowane są okna do dachów płaskich. To produkt, który kilka lat temu większość producentów wprowadziła do swojej oferty. W przypadku tradycyjnych okien dachowych również pojawiły się zmiany. Klienci wymagają produktów, w których powierzchnia szkła będzie duża, większa, niż w produktach oferowanych kilka, czy kilkanaście lat temu. Wybór dużego okna podyktowany jest ogólną modą na duże przeszklenia w budynku.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.