Okna dachowe w Polsce także częściowo powinny być wymieniane. Producenci okien połaciowych już przygotowują się do fali remontów.
Okna dachowe w Polsce montowane są od około 30 lat. Najstarsze z nich nadają się już do wymiany. Firmy szacują, że w Polsce przez ostatnie trzy dekady zostało zamontowanych około 10 mln okien dachowych. Do wymiany nadaje się około 10 proc. z tej wielkości. Obecnie, według producentów, wielkość rynku wymiany okien dachowych w stosunku do nowych to około 20 proc.
Producenci okien są przygotowani do wymiany i niemal każdy z nich ma odpowiednią ofertę dla klienta. Firmy opracowały przede wszystkim odpowiednie produkty – to okna renowacyjne. Wymiana okien dachowych jest trudniejsza niż pionowych, dlatego producenci oferują odpowiednie narzędzia dla klientów. Są to kalkulatory, infolinie, broszury czy strony internetowe ze szczegółowymi informacjami. Przede wszystkim jednak zorganizowali grupy dekarzy czy serwisantów okien, którzy zajmą się wymianą okna dachowego. Takie działanie ma znacznie ułatwić proces renowacji klientowi.
W ostatnich latach zmieniła się także moda, jeśli chodzi o okna dachowe. Na obrzeżach dużych miast powstają budynki o prostej bryle z płaskimi dachami. W takich domach instalowane są okna do dachów płaskich. To produkt, który kilka lat temu większość producentów wprowadziła do swojej oferty. W przypadku tradycyjnych okien dachowych również pojawiły się zmiany. Klienci wymagają produktów, w których powierzchnia szkła będzie duża, większa, niż w produktach oferowanych kilka, czy kilkanaście lat temu. Wybór dużego okna podyktowany jest ogólną modą na duże przeszklenia w budynku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".