Cytaty roku 2018: branża o branży

Autor: PG |Data publikacji: 2019-01-01

Misją naszego wydawnictwa jest nie tylko informowanie o branży stolarki, ale także oddawanie swoich stron menedżerom, którzy wypowiadają się na temat aktualnych problemów stolarki. Oto wybrane przez nas cytaty czołowych przedstawicieli firm z naszej branży, które można znaleźć na łamach wydań Forum Branżowego z minionego roku.

TECHNOLOGIE

Michał Dudziak, prezes zarządu G-U Polska: Polacy są w awangardzie narodów europejskich korzystających z płatności bezgotówkowych, a rynek produktów smart home ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 10 lat ponad 5-krotnie. Może nam się to nie podobać, możemy tego nie akceptować, ale nie warto tego ignorować, o pokolenie naszych dzieci oraz wnuków i tak będzie wszystko otwierać i zamykać z poziomu smartfona.

Mikołaj Placek, CEO Oknoplast Group

Mikołaj Placek, prezes zarządu Oknoplast Kraków: Nieuchronnie wkraczamy w erę inteligentnych technologii, a jej zakres będzie stale się poszerzał i obejmował kolejne branże. Przedsiębiorstwa powinny więc zadbać, aby każda kolejna innowacja w tym zakresie była przyjazna, bezpieczna oraz ułatwiała pracę i życie użytkownikom.

RYNEK PRACY

Paweł Kicun, dyrektor zarządzający Domel:  Stanęliśmy jako branża przed fizyczną barierą możliwości wzrostu płac przez ograniczanie kosztów. Powinniśmy wreszcie pomyśleć o cenach i przyłożyć się również do rosnącej inflacji. Nie się w dłuższej perspektywie utrzymać tego poziomu cen na okna przy stale rosnących kosztach, w tym również kosztach pracy.

Tomasz ŁapaTomasz Łapa, były dyrektor marketingu i sprzedaży Inoutic/ Deceuninck Polska: Szkoda, że nie ma w branży organizacji, która troszczyła by się o to, by postrzegano nasz segment przemysłu jako bardziej „sexy”, jako ten, który mocno działa w eksporcie, wpływa na energooszczędność i bezpieczeństwo, który kształtuje design budynków, ma najnowocześniejsze parki maszynowe, robi ogromne inwestycje i stosuje najnowsze narzędzia marketingowe. (…) Potrafię sobie wyobrazić, że jakaś agencja PR przez 2-3 lata poprowadzi na nasze zlecenie program budowania reputacji marki branży okiennej, bo przecież można to zrobić w pełni profesjonalnie, tak, jak robi się to dla pojedynczych przedsiębiorstw. Chodzi o pokazanie nowoczesnych zakładów, ludzi sukcesu, najnowszych procesów, dokonań marketingowych. Przez takie działania moglibyśmy stać się pożądanym pracodawcą jako branża, a więc korzyść z tego odnieśli by wszyscy.

HANDEL

Marcin Szewczuk, szef marketingu Aluplast: Mam wrażenie, że za inwestycjami w hale, urządzenia, nie idą proporcjonalne inwestycje w ludzi i ich wiedzę. To jest niepokojące, bo o ile branża technologicznie się wciąż rozwija, to kompetencje ludzi, już niestety nie, a szczególnie wiedza i kompetencje sprzedażowe. W międzyczasie wiedza inwestorów znacząco się podniosła, więc niekiedy ten brak wiedzy u producentów czy sprzedawców jest barierą dla bardziej efektywnego sprzedawania.

szefowa marketingu Oknoplast GroupMagdalena Cedro-Czubaj, dyrektor marketingu Oknoplast: Odnoszę wrażenie, że nasza okienna branża zatrzymała się w miejscu. Są firmy, które poszły do przodu i rozwijają się bardzo dynamicznie, ale większość trochę boi się nowoczesnych narzędzi związanych ze sprzedażą i komunikacją.

Więcej ciekawych cytatów będzie można przeczytać w styczniowym numerze Forum Branżowego. Zachęcamy również do zapisania się do naszego newslettera, by otrzymać przez cały styczeń darmowy dostęp do cyfrowej wersji najnowszego numeru Forum Branżowego.

Zobacz również

DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

Deceuninck podsumował miniony rok pod względem handlowym. Wartość przychodów ze sprzedaży to 674,2 mln euro, w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017.

VELUX dalej inwestuje: w roboty i w bezpieczeństwo

VELUX dalej inwestuje: w roboty i w bezpieczeństwo

VELUX rozbuduje kosztem 50 mln zł swój zakład w Namysłowie, a w efekcie końcowym dysponować będzie tutaj 9 halami produkcyjnymi o łącznej powierzchni 74 tys. mkw.

Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Arbonia Group podała do wiadomości wyniki z 2018 r. Do Grupy należą Invado i Doproplast. Koncern zanotował wzrost w przychodach zarówno w segmencie drzwi jak i okien.