Coraz mniej optymizmu w niemieckiej branży budowlanej

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z zebranych przez Centralne Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Budowlanego (ZBD) danych, nastroje przed drugim kwartałem 2020 r. są znacznie gorsze, niż na początku roku.

Jeszcze w marcu sytuacja gospodarcza, zwłaszcza w sektorze budowlanym, była bardzo dobrze oceniana. Wykorzystanie sprzętu w omawianym miesiącu było na poziomie 70 proc., co było porównywalne z wynikami z lutego. Portfel zamówień w marcu był również zbliżony do wcześniejszego miesiąca.

Jednak obecnie ogromny wpływ na coraz gorsze nastroje przedstawicieli branży ma pandemia koronawirusa. Członkowie ZBD zgłaszają coraz więcej przeszkód pojawiających się w ich działalności. Duży wpływ na ten  stan rzeczy maja liczne zwolnienia chorobowe pracowników oraz problemy z dostawami materiałów. Odnotowywane są również opóźnienia w rozpoczęciu budów, jak i przerwy oraz przesunięcia terminarzy wynikające z decyzji inwestorów.

Nastroje w Niemczech nieco poprawiły rozporządzenia MSW oraz Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, dzięki którym utrzymano prace na wielu budowach. Mają być też realizowane nowe projekty budowlane w ramach przetargów.  

Niemniej jednak firmy spodziewają się negatywnego wpływu na popyt we wszystkich sektorach budownictwa w nadchodzących miesiącach. Ze względu na spadającą sprzedaż w przemyśle, a zwłaszcza w sektorze usług, oczekuje się wstrzymania inwestycji w budownictwo komercyjne. Wiele gmin przewiduje też spadek dochodów z podatku od handlu, co ograniczy ich skłonność do inwestowania. Występują także obawy związane z finansowaniem projektów w budownictwie mieszkaniowym.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.