Niemiecki koncern Classen szuka inwestora, który kupi jego segment produkcji drzwi i ościeżnic w Polsce. Rozmowy na ten temat prowadzone są już od miesiąca.
Niemiecka firma Classen chce sprzedać polską spółkę, która zajmuje się produkcją drzwi i ościeżnic. Fabryka w Zwonowicach koło Rybnika jest właściwie jedyną w całej grupie, w której wytwarzana jest stolarka otworowa. W pozostałych spółkach głównym produktem, który jest sprzedawany, to podłogi. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Jak przeczytamy na łamach Pulsu Biznesu, zainteresowane inwestycją są przede wszystkim firmy z sektora finansowego, choć nie brakuje też przedsiębiorstw z branży drzwi.

Classen-Pol w ostatnich trzech latach przechodził duże wahania patrząc na wyniki. W roku 2017 zanotował zysk w wysokości niecałych 4 mln zł. Natomiast rok 2018 firma zamknęła stratą obrotów i zysku w wysokości ponad 12 mln zł. Także pierwsze miesiące 2019 r. nie należały do łatwych. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Producent zdecydował się na wprowadzenie programu restrukturyzacyjnego. Cały miniony rok firma zamknęła obrotami w wysokości 190 mln zł i wynikiem 17 mln zł EBITDA. Classen-Pol informuje, że w kwietniu tego roku obroty spadły o 35 proc., ale firma nie zanotowała już straty.
Firma nadal myśli o inwestycjach. Jedną z nich jest automatyzacja produkcji ościeżnic. Cały projekt wart jest 27 mln, a Classen-Pol otrzymał na niego 11 mln zł grantu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Przedsiębiorstwo planuje rozbudowę mocy, która pozwoli zwiększyć produkcję o 30 proc. Na ten cel spółka zamierza wydać 60 mln zł do 2023 r. Planowana jest także modernizacja lakierni i budowa farmy fotowoltaicznej.

Classen-Pol szuka inwestora, który będzie chciał rozwijać zakład. Maciej Górecki, obecny prezes firmy jest właścicielem 4 proc. udziałów i przyznaje, że chciałby je zwiększyć. Nowy inwestor, który zdecyduje się na przejęcie zakładu w Zwonowicach, pewnie będzie chciał zobaczyć, jak firma poradziła sobie po pierwszym półroczu. Transakcja wiec nastąpi prawdopodobnie w III kwartale tego roku.
Potencjalnym inwestorom Classen ma do zaoferowania nie tylko własny park maszynowy, know-how czy sieć sprzedaży, ale także jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek drzwi wewnątrzlokalowych w Polsce. Jak wynika z raportu Centrum Analiz Branżowych z marca 2020 roku znajomość marki Classen potwierdza co piąty inwestor indywidualny. Oznacza to, że jest to piąta najlepiej rozpoznawalna marka drzwi wewnątrzlokalowych w Polsce.
Zobacz również
Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje
Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.


