Niemiecki koncern Classen szuka inwestora, który kupi jego segment produkcji drzwi i ościeżnic w Polsce. Rozmowy na ten temat prowadzone są już od miesiąca.
Niemiecka firma Classen chce sprzedać polską spółkę, która zajmuje się produkcją drzwi i ościeżnic. Fabryka w Zwonowicach koło Rybnika jest właściwie jedyną w całej grupie, w której wytwarzana jest stolarka otworowa. W pozostałych spółkach głównym produktem, który jest sprzedawany, to podłogi. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Jak przeczytamy na łamach Pulsu Biznesu, zainteresowane inwestycją są przede wszystkim firmy z sektora finansowego, choć nie brakuje też przedsiębiorstw z branży drzwi.
Classen-Pol w ostatnich trzech latach przechodził duże wahania patrząc na wyniki. W roku 2017 zanotował zysk w wysokości niecałych 4 mln zł. Natomiast rok 2018 firma zamknęła stratą obrotów i zysku w wysokości ponad 12 mln zł. Także pierwsze miesiące 2019 r. nie należały do łatwych. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Producent zdecydował się na wprowadzenie programu restrukturyzacyjnego. Cały miniony rok firma zamknęła obrotami w wysokości 190 mln zł i wynikiem 17 mln zł EBITDA. Classen-Pol informuje, że w kwietniu tego roku obroty spadły o 35 proc., ale firma nie zanotowała już straty.
Firma nadal myśli o inwestycjach. Jedną z nich jest automatyzacja produkcji ościeżnic. Cały projekt wart jest 27 mln, a Classen-Pol otrzymał na niego 11 mln zł grantu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Przedsiębiorstwo planuje rozbudowę mocy, która pozwoli zwiększyć produkcję o 30 proc. Na ten cel spółka zamierza wydać 60 mln zł do 2023 r. Planowana jest także modernizacja lakierni i budowa farmy fotowoltaicznej.
Classen-Pol szuka inwestora, który będzie chciał rozwijać zakład. Maciej Górecki, obecny prezes firmy jest właścicielem 4 proc. udziałów i przyznaje, że chciałby je zwiększyć. Nowy inwestor, który zdecyduje się na przejęcie zakładu w Zwonowicach, pewnie będzie chciał zobaczyć, jak firma poradziła sobie po pierwszym półroczu. Transakcja wiec nastąpi prawdopodobnie w III kwartale tego roku.
Potencjalnym inwestorom Classen ma do zaoferowania nie tylko własny park maszynowy, know-how czy sieć sprzedaży, ale także jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek drzwi wewnątrzlokalowych w Polsce. Jak wynika z raportu Centrum Analiz Branżowych z marca 2020 roku znajomość marki Classen potwierdza co piąty inwestor indywidualny. Oznacza to, że jest to piąta najlepiej rozpoznawalna marka drzwi wewnątrzlokalowych w Polsce.
Zobacz również
Branża aluminium spotka się w Krakowie. Konferencja Aluminium 2025 już w przyszłym tygodniu
Już 9 i 10 czerwca w krakowskim Centrum Konferencyjnym Fabryczna odbędzie się kolejna edycja konferencji „Aluminium 2025. Trendy. Innowacje. Technologie”.
Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”
W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.
Targi Window Tech Expo 2025 już w przyszłym tygodniu
W czerwcu Nadarzyn znajdzie się w centrum zainteresowania branży stolarki okiennej. Zbliżają się targi Window Tech Expo 2025.