Certyfikat Cradle to Cradle dla szkła Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain Glass poinformował o otrzymaniu kompleksowego certyfikatu Cradle to Cradle 4.0 na poziomie brązowym dla swoich produktów wytwarzanych w Europie. Dotyczy to również niskoemisyjnego szkła Oraé i VSG.

Standard Cradle to Cradle dotyczy wpływu produktu na środowisko i społeczeństwo w całym jego cyklu od wyprodukowania do utylizacji. Najnowsza wersja 4.0 zawiera jeszcze bardziej rygorystyczne wymagania niż poprzednie. Saint-Gobain Glass podkreśla, że jest pierwszą firmą z branży, która otrzymała certyfikat jednocześnie we wszystkich pięciu kategoriach.

  1. Bezpieczeństwo materiałów: ich wpływ na środowisko i zdrowie ludzkie.
  2. Ponowne wykorzystanie: materiał nie staje się odpadem, ale jest możliwe jego odzyskanie i ponowne wykorzystanie.
  3. Energia odnawialna i zarządzanie emisją CO2: wykazanie ilości i rodzaju energii użytej do produkcji.
  4. Gospodarka wodna: sposób wykorzystania wody i utrzymywanie jej jakości w procesie produkcyjnym.
  5. Odpowiedzialność społeczna: ocena przestrzegania przez firmę uczciwych zasad biznesowych i etyki korporacyjnej poprzez interakcję z klientami i pracownikami.

Jak podkreśla Magdalena Piękosz, dyrektor marketingu w Saint-Gobain:

Otrzymanie certyfikatu Cradle to Cradle V4.0 na poziomie Brązowym (poziom minimum brązowy we wszystkich ocenianych kategoriach) dla szkła bazowego, powłokowego oraz szkła laminowanego, jest potwierdzeniem naszej wiodącej pozycji w dostarczaniu szklanych rozwiązań dla zrównoważonego budownictwa. Tak wysoki poziom udało nam się uzyskać jako pierwszym w branży, co napawa mnie ogromną dumną. Pozytywna ocena procesów i rozwiązań, które oferujemy naszym klientom, jest docenieniem naszych starań i daje ogromną motywację do sięgania po więcej i dalszego doskonalenia.

Uzyskany przez Saint-Gobain Glass certyfikat obejmuje wszystkie europejskie fabryki koncernu, czyli również zakład w Dąbrowie Górniczej. Ten dokument otrzymuje coraz więcej firm z branży szklarskiej, w tym także na poziomie srebrnym czy złotym, jednak do tej pory żaden produkt nie spełniał jednocześnie wymagań wszystkich pięciu kategorii.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.