Budowanie przewag konkurencyjnych – pierwszy dzień OFS

Red.: |Data publikacji:

W środę w Hotelu Windsor w Jachrance rozpoczęło się dwudniowe Ogólnopolskie Forum Stolarki. Pierwszy dzień spotkania przebiegł pod hasłem: budowanie przewag konkurencyjnych polskiej branży stolarki.

OFS 2023 debata Zielona Transformacja(1)

Niepewna, a wręcz niekorzystna obecna sytuacja ekonomiczna sprawia, że ten temat jest niezwykle istotny dla całej branży stolarki otworowej. Nic więc dziwnego, że przedstawione prezentacje wzbudziły ogromne zainteresowanie uczestników Forum. Dyskusje trwały też w kuluarach.

Pierwsze wystąpienie poprowadził Maksymilian Miros, analityk z Centrum Analiz Branżowych. Przedstawił on analizę sytuacji w ostatnich latach i spróbował odpowiedzieć na pytanie, czy najgorszy okres dla branży już minął. Według jego oceny, od przyszłego roku będzie można odnotowywać delikatne wzrosty, jednak nie jest możliwe osiągnięcie w krótkim czasie poziomu z okresu prosperity.

OFS_2023 (110)Dobrych informacji dla zgromadzonych nie miał Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu. Jego zdaniem inflacja przekroczy zakładaną prognozę o 2 – 3 punkty procentowe. I wprawdzie tarcza antykryzysowa ją obniża, ale jednocześnie spowalnia ten proces. Prelegent odpowiedział też na pytanie postawione w tytule środowego panelu. Otóż jego zdaniem nie da się już uzyskać przewagi nad konkurencją dzięki niższej cenie produktów. A to dlatego, że ograniczenie inwestycji oraz wzrost płac wskutek inflacji podwyższą koszty pracy.

Natomiast na istotne dla branży pytanie, czy polscy producenci okien i drzwi mogą zdominować rynek europejski, odpowiadał Krzysztof Domarecki, założyciel i główny akcjonariusz Grupy Selena.

Oprócz pakietu prelekcji na temat możliwości rozwoju polskiej gospodarki i branży stolarki, w pierwszym dniu OFS rozważano też tematy związanie z AI i ochroną środowiska. Środowe spotkanie zakończyła uroczysta kolacja, podczas której poznaliśmy liderów stolarki 2023. Wieczór urozmaicono koncertem coverów. Konferencji towarzyszyły ożywione dyskusje kuluarowe na tematy bieżące.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1