Brytyjski dystrybutor: przetrwają tylko najsilniejsi

Red.: |Data publikacji:

Podczas gdy koronawirus skutecznie blokuje rynek stolarki, jeden z największych dystrybutorów okien w Wielkiej Brytanii szykuje się do odmrożenia produkcji i budownictwa. Mowa o firmie The Window Company, która w 2019 r. odnotowała najlepszy wynik w swojej historii – w tym przewiduje przestoje.

Przy obrotach sięgających blisko 8 milionów funtów, firma spodziewała się dalszej ekspansji i wzrostu, w szczególności jeśli chodzi o montaż okien oraz drzwi z aluminium i PCW na nowych budowach. Teraz, gdy rząd Wielkiej Brytanii ostrożnie podchodzi do wznowienia produkcji i budów, dyrektor zarządzający David Thornton mówi, że firma jest gotowa do wznowienia pracy.

Zanim ogłoszono blokadę, dystrybutor, działający głównie w południowej Anglii, zainwestował w zapasy na dwa tygodnie dla wszystkich bieżących projektów, aby móc szybko ruszyć bez konieczności oczekiwania na dostawców. – Jesteśmy jednak uzależnieni od naszego łańcucha dostaw. Musimy upewnić się, że będą oni w stanie sprostać naszym wymaganiom, szczególnie w przypadku nowych projektów – powiedział Thornton.

Chociaż The Window Company nadal planuje wzrost w roku 2020/21, Thornton twierdzi, że głównym celem firmy będzie wyjście na prostą. – Niewielkie marże na rynku komercyjnym oznaczają, że firmy muszą być wyjątkowo wydajne, aby mogły się rozwijać, nawet w normalnych warunkach rynkowych. Nasz wzrost w ciągu ostatnich dziesięciu lat pokazał, że mamy odpowiedni model dla tego sektora i chociaż w perspektywie krótko- i średnioterminowej mogą być widoczne pewne przestoje, to z pewnością jesteśmy pewni przyszłości – mówi dyrektor zarządzający The Window Company.

Jak twierdzi dyrektor zarządzający, presja z jaką borykają się firmy w branży w ciągu ostatnich tygodni była bardzo duża, ale istnieje niebezpieczeństwo, że w nadchodzących miesiącach sytuacja może się jeszcze pogorszyć. Stopniowo wracamy do pracy i musimy zmierzyć się z presją związaną z płynnością finansową i łańcuchem dostaw. Zdaniem Thorntona tylko najsilniejsze firmy będą w stanie przetrwać.

Jak widać problemy dystrybutorów stolarki na całym świecie są bardzo podobne. A w najbliższych dniach sprawdzimy co słychać u naszych dilerów.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1