W 94. odcinku naszego podcastu rozmawiamy m.in. o informacji podanej przez Polski Instytut Ekonomiczny, z której wynika, że polska stolarka jest jednym z rodzimych hitów eksportowych. Zastanawia nas dlaczego tylko branża wie o tym, że jesteśmy eksportową potęgą? Czy to już nie jest właściwy czas, aby polska stolarka stała się wizytówką naszej gospodarki? Sporo czasu poświęcamy również na naszą redakcyjną publikację, w której chcieliśmy sprawdzić, jak w praktyce wygląda pewien mit dotyczący polskich klientów i dystrybutorów stolarki. Czy inwestorzy rzeczywiście nie przykładają dużej wagi do parametrów technicznych okna, a wielu sprzedawców dla własnej wygody nie stara się podnosić świadomości konsumenckiej? Omawiamy ten temat, a Karol dzieli się swoimi ostatnimi doświadczeniami w tym temacie, a nie są one niestety najlepsze.
Ponadto omawiamy zmianę na fotelu prezesa w Grupie Selena, nadchodzące wielkimi krokami targi R+T oraz rozwój sieci sklepów VOX. Nie mogło zabraknąć oczywiście Krótkiego Przeglądu Ekonomicznego. Tym razem skupiamy się na wynikach finansowych takich firm, jak: Fischer, Norsk Hydro (właściciela marek Wicona i Sapa), ACG, Glaston. Omawiamy również wyniki niemieckiej branży budowlanej, które zawsze skupiają naszą uwagę ze względu na istotność rynku niemieckiego dla eksportu polskiej stolarki. Na koniec oczywiście suchar, który jest już stałym punktem naszej audycji.
Miłego słuchania/oglądania!
W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.
- Dołącz do grupy Branżowisko na Facebooku! Komentujmy, rozmawiajmy, inspirujmy się! Bardzo nam zależy, abyście współtworzyli z nami Branżowisko.
- Słuchaj nas na Spotify
- Słuchaj nas na iTunes
- Słuchaj nas na Google Podcasts
- Słuchaj nas na Spreaker
Zobacz również
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.
PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku
Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.
Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej
W pierwszym kwartale 2025 roku gościliśmy na wszystkich najważniejszych wydarzeniach targowych dla branży stolarki. To dobry moment by podsumować ten czas. W tym odcinku Karol Klos dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat targów BAU, Budma, Dach Forum, a także zapowiada imprezy które czekają nas w kolejnych miesiącach w Kielcach i Nadarzynie.