Branżowisko #211 – Pozytywne sygnały zza Oceanu. Eko-Okna chcą zwiększyć produktywność

Autor: |Data publikacji:

Tym razem na tapet bierzemy wyniki topowych amerykańskich producentów stolarki. Jak wypadły ich wyniki po pierwszym kwartale 2023 roku? Jeld-Wen mówi o solidnym kwartale a Masonite o wynikach, które przerosły oczekiwania. Firmy z USA szybko reagowały na warunki rynkowe i wprowadzały oszczędności lub rezygnowały z działalności na poszczególnych rynkach, by skupić się na tych, które stanowią podstawę ich działalności. Przy okazji zwracamy baczną uwagę na wyniki tych producentów w Europie – te nie były najlepsze, co udowadnia, że ten sezon na Starym Kontynencie nie należy do łatwych dla branży stolarki.

Następnie przenieśliśmy się na południe Polski, by porozmawiać o nowych działaniach w firmie Eko-Okna. Jej prezes i właściciel wystosował pod koniec kwietnia list do swoich pracowników, wzywając ich do wzięcia większej odpowiedzialności za stan firmy. Apeluje o większą produktywność i zaangażowanie w pracę, zapowiada  jednocześnie w tym liście ograniczanie zatrudnienia, weryfikację pracowników, zmianę systemu premiowego oraz ograniczanie zbędnych kosztów. Jak wygląda produktywność tej firmy w porównaniu z konkurencją?

Na finał odcinka opowiadamy oczywiście suchara.

Miłego słuchania/oglądania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.

Zobacz również

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.