Branżowisko #193 – Okna z Oferteo. „Pierwsze mieszkanie” impulsem dla budownictwa

Autor: |Data publikacji:

W 193. odcinku podcastu Branżowisko wybraliśmy dla Was bardzo ciekawe tematy dotyczące rynku stolarki otworowej. Na początek skupiliśmy się na danych zebranych przez Oferteo, z których wynika, że 1/3 zamówień Polaków za pośrednictwem tego serwisu opiewało na 1-2 okna przeznaczone do wymiany. Dzięki tej informacji mogliśmy wypłynąć na szersze wody i podyskutować o tym, z czego wynikają tak niewielkie zamówienia i jak to można zmienić. Bez wątpienia jest to dowód na to, że Polacy zaciągnęli pasa i wstrzymują się z inwestycjami. Niejako potwierdzeniem nastrojów w budownictwie są wyniki deweloperów z 2022 roku. Okazuje się, że spadek wartości sprzedaży mieszkań był ogromny! To sygnał, że producenci stolarki muszą poszukiwać innych źródeł dochodów, by spadki z rynku deweloperskiego nie wpłynęły aż nadto na ich wyniki sprzedaży.

Skoro o sprzedaży mowa, to warto też wysłuchać drugiej części audycji, w której skupiamy się znakomitym przykładzie współpracy handlowej – produkty firmy Porta KMI Poland dostępne są teraz w sieci sklepów Komfort! Drzwi z Bolszewa są już eksponowane w większości ze 160 sklepów tej marki. Na czym polega ta kooperacja i co może oznaczać dla obu stron? Czy konkurencja obu firm może się obawiać i powinna również poszukać handlowych aliansów, łączących stolarkę z sieciami sklepów? W tym odcinku dyskutujemy również na ten temat.

Miłego słuchania/oglądania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.

Zobacz również

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.