Branżowisko #183 – Sprawdzamy nastroje producentów. Wielkie plany lidera

Autor: |Data publikacji:

W 183. odcinku podcastu Branżowisko odwiedziliśmy firmę Eko-Okna, czyli lidera produkcji okien z PCW w Polsce. Tym razem rozmowa skupia się jednak na stolarce drewnianej, która od niedawna jest w ofercie tego branżowego giganta z Kornic. O atutach nowych produktów tego producenta oraz o wyzwaniach, jakie stały przed firmą w trakcie wprowadzania ich na rynek, opowiedzieli nam Michał Maciejewski, dyrektor zarządzający oraz Dominik Czerwiński, dyrektor produktu drewno. Przy okazji porozmawialiśmy o tym sezonie i planach na kolejne lata.

Ponadto przybliżamy wyniki polskiej branży stolarki z trzech pierwszych kwartałów. Tegoroczna sprzedaż stolarki i ślusarki otworowej utrzyma zapewne poziom ilościowy sprzedaży z roku 2021, a pod kątem wartości będzie rekordowa. Jedynym segmentem, który doświadcza trwałego spadku produkcji, są drzwi drewniane, których w ciągu 9 miesięcy sprzedano o 15 proc. mniej niż w rok temu. Pozostałe segmenty stolarki są na niewielkim plusie. Czy możemy zatem z umiarkowanym optymizmem myśleć o perspektywach na kolejny sezon? Kolejny temat Branżowiska to inwestycja firmy Rehau w Nochowie pod Śremem, nazwana projektem Argon, która czyni polski oddział centrum dystrybucji produktów koncernu na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

Nie zabrakło też Krótkiego Przeglądu Ekonomicznego, w którym przybliżamy wyniki takich firm jak Hydro, Drutex oraz Mercor. Następnie przyjrzeliśmy się notowaniom giełdowym firm związanych z branżą stolarki w ramach cyklu Stoll Street. Na koniec oczywiście opowiadamy suchar.

Miłego słuchania/oglądania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.


Zobacz również

Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku

Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku

W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.