Branżowisko #161 – Eko-Okna ciągle rosną. Spowolnienie u dilerów

Autor: |Data publikacji:

W 161. odcinku podcastu Branżowisko omawiamy niebywałe wyniki, inwestycje i plany Eko-Okien. Firma liczy w tym sezonie na wzrosty na poziomie co najmniej 30-40 proc. i że sprzedaż przekroczy 4 mld zł. Do tego dochodzi budowa dwóch nowych zakładów. Każdy z nich ma mieć powierzchnię przekraczającą 100 tys. mkw. Dzięki tym inwestycjom moce produkcyjne zwiększą się z 8 do 18 tys. okien produkowanych na dobę. Poziom zatrudnienia wzrośnie z kolei z 10 do ok. 20 tys. pracowników. Choć firma nie podaje dokładnej wartości tych inwestycji, zdradziła nam, że przekroczą one 1 mld zł. Osiągnięcie przez Eko-Okna pełnych możliwości produkcyjnych we wszystkich zakładach pozwoli firmie wielokrotnie zwiększyć przychody. Według przedstawicieli firmy miesięczne przychody mogłyby być na poziomie nawet 1 mld zł! Przy tak niebywałych liczbach chyba nikogo nie dziwi, że od tego tematu rozpoczęliśmy audycję?

Drugi temat to podsumowanie naszych rozmów z dystrybutorami stolarki. Na 16 przepytanych przez naszą redakcję firm jedynie trzy uznały, że są zadowolone z poziomu sprzedaży, a dwie z nich przyznały, że popyt jest podobny do poziomu z roku ubiegłego. Dystrybutorzy są zgodni, że inwestorów od zakupów odstraszają wysokie ceny materiałów budowlanych oraz wzrost stóp procentowych.

Nie zabrakło również streszczenia innych ciekawych tematów, które pojawiły się w ubiegłym tygodniu w naszym serwisie ForumBranzowe.com. W cyklu Krótki Przegląd Ekonomiczny omawiamy z kolei wyniki finansowe spółek: ML System, Grupa Selena oraz Grupa Warema. W Stoll Street przyjrzeliśmy się notowaniom spółek związanych z branżą stolarki, by dowiedzieć się, czy nasz wirtualny portfel jest na plusie, czy na minusie. Na koniec oczywiście suchar.

Miłego słuchania/oglądania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.

Miłego słuchania/oglądania!


Zobacz również

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.

Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej

Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej

W pierwszym kwartale 2025 roku gościliśmy na wszystkich najważniejszych wydarzeniach targowych dla branży stolarki. To dobry moment by podsumować ten czas. W tym odcinku Karol Klos dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat targów BAU, Budma, Dach Forum, a także zapowiada imprezy które czekają nas w kolejnych miesiącach w Kielcach i Nadarzynie.