142. odcinek rozpoczynamy od głośno komentowanego w naszych mediach społecznościowych artykułu o cenach okien. Centrum Analiz Branżowych po raz kolejny przeprowadziło bowiem cykliczne badanie wśród dystrybutorów stolarki, które pozwoliło odpowiedzieć na pytanie: czy ceny stolarki były wyższe lub niższe od tych z października 2021 roku? Z analizy wynika, że średnia cena konkretnego zestawu okien i drzwi balkonowych była nieznacznie tańsza niż jesienią poprzedniego sezonu, co wydaje się zgodne z wieloletnim trendem, w którym styczeń należy do „promocyjnych” miesięcy. Jak wygląda dokładnie to badanie? Czy statystyka jest zgodna z doświadczeniami klientów i dystrybutorów? Czego spodziewać się po najbliższych miesiącach? W audycji szukamy odpowiedzi na te pytania.
Początek roku przyniósł nam wiele informacji na temat nowych inwestycji w branży stolarki. Mowa o takich firmach jak: Eko-Okna, Droma Sunshade-Experts oraz DRE. Nowe hale produkcyjne oraz produkcyjno-magazynowe to nie tylko zwiększenie mocy produkcyjnych, ale też nowe miejsca pracy w branży stolarki. Nie zabrakło tez pozostałych informacji z ubiegłego tygodnia podanych w telegraficznym skrócie. Mówimy m.in. o nowym terminie targów Fensterbau Frontale, inwestycji grupy NSG w OZE, czy o zmianach personalnych w Aluprofie.
Nie zabrakło oczywiście Krótkiego Przeglądu Ekonomicznego oraz Stoll Street. Odcinek wieńczy suchar.
Miłego słuchania/oglądania!
W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.
- Dołącz do grupy Branżowisko na Facebooku! Komentujmy, rozmawiajmy, inspirujmy się! Bardzo nam zależy, abyście współtworzyli z nami Branżowisko.
- Słuchaj nas na Spotify
- Słuchaj nas na Apple Podcasts
- Słuchaj nas na Google Podcasts
- Słuchaj nas na Spreaker
- Słuchaj nas w Empik Go
Zobacz również
Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?
W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.
Plusy, minusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku
Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.