Branżowisko #113 – Spadek sprzedaży okien w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Niestety trzynastka w numerze odcinka zobowiązuje – tym razem podcast zaczynamy od kiepskich wieści. W 2020 roku sprzedano w Polsce tylko 6,6 mln okien, a to oznacza, że sprzedano ich najmniej od wejścia Polski do Unii Europejskiej. Z czego wynikają te problemy i jakie są nasze przewidywania dla tego sezonu? Szczegóły w audycji.

Ponadto omawiamy inny temat, który pokazuje trudności i wyzwania związane z tym sezonem – popyt na szyby zespolone cały czas rośnie, ale przez braki szkła na rynku, wiele firm zastanawia się nad realizacją inwestycji w moce produkcyjne. Czy to sprawi, że branża stolarki będzie przez dłuższy czas się borykać z problemami związanymi z wydłużającymi się terminami dostaw?

W audycji nie zabrakło oczywiście przeglądu ciekawych artykułów, które opublikowaliśmy w naszym serwisie ForumBranzowe.com. W Krótkim Przeglądzie Ekonomicznym omawiamy z kolei ostatnie wyniki finansowe i inwestycje takich firm jak QDS24, Polflami Press Glass. Nie zabrakło też analizy wyników giełdowych firm z naszej branży w ramach naszej zabawy Stoll Street. Na koniec oczywiście suchar, który, mamy nadzieję, nieco poprawi humory po trudnych tematach z początku tego podcastu.  

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.

Zobacz również

Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku

Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku

W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.