Wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to technologie najczęściej wykorzystywane w rozrywce i grach. Automatykę domową w wirtualnym świecie promuje tylko firma Nice.
Pod koniec marca do sklepów Leroy Merlin wprowadzono nową markę napędów z rodziny NiceHome. To produkty przeznaczone do samodzielnego montażu, odznaczające się prostotą instalowania oraz uruchamiania. Aby jeszcze bardziej ułatwić to zadanie niefachowcom, producent zaprojektował grę komputerową w technologii 3D.
Niedawno w gdańskim sklepie Leroy Merlin w takiej zabawie wzięli udział żużlowcy. Jako sponsor tytularny polskiej ligi żużlowej, firma Nice zaprosiła do akcji promocyjnej trzech zawodników Wybrzeża Gdańsk. Zadanie polegało na jak najszybszym zamontowaniu siłownika NiceHome Filo w wirtualnym świecie. Najlepszemu graczowi zajęło to 7 minut i 20 sekund, ale dwaj pozostali mieli czasy niewiele gorsze. Podobna rywalizacja odbyła się w Leroy Merlin w Tarnowie, z udziałem żużlowców Unii Tarnów.
Rozszerzona rzeczywistość w montażu i serwisie
Innym narzędziem wsparcia sprzedaży produktów z rodziny NiceHome jest aplikacja NiceHome Assistant AR, wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości. Bezpłatna aplikacja w języku polskim dostępna jest w wersji na smartfony z systemem operacyjnym Android oraz iOS. Po jej zainstalowaniu wystarczy skierować smartfon na odpowiednie miejsce w ogrodzeniu. Użytkownik informowany jest krok po kroku, jakie czynności ma wykonać, aby poprawnie zainstalować napęd. Na razie aplikacja nie cieszy się dużą popularnością – w Google Play została pobrana przez niewiele osób.
Rozszerzona rzeczywistość ma być również wykorzystywana podczas prac serwisowych. Firma Nice pracuje nad wdrożeniem tej technologii do wspierania działań serwisantów w terenie. Wyposażony w gogle do rzeczywistości rozszerzonej reprezentant firmy może kontaktować się ze wsparciem technicznym, aby otrzymać instrukcje lub wskazówki niezbędne do usunięcia awarii.
Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to technologie coraz częściej wykorzystywane nie tylko w rozrywce i grach. W budownictwie okazują się doskonałym narzędziem dla architektów oraz wsparciem sprzedaży mieszkań i aranżacji wnętrz. Na przykład aplikacja firmy Anwis pozwala w łatwy sposób dopasować osłony okienne do wnętrza. Rozszerzonej rzeczywistości używają także specjaliści od osłon z Grupy Top, prezentujący na tabletach trójwymiarowe modele pergoli i markiz na tle tarasu klienta.
Wirtualne instrukcje, szkolenia czy pokazy działania produktów powinny w niedługim czasie wejść do oferty czołowych dostawców automatyki. Na razie jednak klienci zainteresowani automatyką domową mogą wirtualnie, przez Internet , pospacerować po realnych showroomach, np. firmy Somfy, bądź obejrzeć projekty 3D inteligentnych mieszkań i domów. Automatykę domową w wirtualnym świecie promuje tylko Nice.