Biznes po 60-tce

Red.: |Data publikacji:

Nestorzy w polskim biznesie to niekoniecznie ci, którzy prowadzą swoje biznesy od zawsze, ale także ci, którzy mieli odwagę w starszym wieku podjąć ją na nowo albo wręcz zacząć dopiero. Tacy są również w branży stolarki i część z nich można znaleźć na liście Forbesa „50 po 50”.

Miesięcznik Forbes bazując na swoich rankingach najbogatszych Polaków, powołał Kapitułę, która miała za zadanie w gronie biznesmenów po 50-tce wyróżnić tych, którzy potrafią wciąż zmieniać siebie i swoje biznesy. Niektórzy w nich właśnie w późniejszym wieku wywrócili całe swoje życie zawodowe albo też przesterowali swój biznes na nowo. Tak zrobił m.in. 81-letni Zbigniew Grycan sprzedając swoje lodowe imperium „Zielona Budka”, by po kilku latach na nowo zbudować innego lodowego giganta. Zadziwia też Sobiesław Zasada, który ostatnio, mając 92 lata, pojechał Maluchem do Monte Carlo. To biznesmen, który w wieku 76 lat wszedł w branżę e-commerce i otworzył sklep internetowy Frisco.pl.

Na tle Sobiesława Zasady młodzieniaszkiem wręcz wydaje się być 60-letni Arkadiusz Muś, właściciel PressGlassu, którego Kapituła wyróżniła „za odważne inwestowanie w ramach swojej działalności na całym świecie i brak kompleksów w konkurowaniu z zagranicznymi koncernami”. Wyróżniono również 72-letniego Leszka Gierszewskiego, właściciela firmy Drutex „za samodzielnie stworzony i umiejętnie rozwijany model biznesowy swojej spółki oraz za nieustanne inwestowanie w skalowanie mocy produkcyjnych i rozwijanie asortymentu Drutexu”. Ponadto Kapituła doceniła, że „po wybuchu pandemii Gierszewski zainicjował też akcję społeczną 'Jesteśmy Razem. Pomagamy!’, która odbiła się szerokim echem w środowisku biznesowym”. Na liście „50 po 50” magazynu Forbes znalazł się jeszcze właściciel Fakro, 69-letni Ryszard Florek za to, że „chętnie zabiera głos na forum publicznym i jest gospodarczym patriotą”.

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1