Targi BAU 2019 za nami. W dniach 14-19 stycznia Targi Monachijskie odwiedziło ćwierć miliona zwiedzających, z czego rekordowe 85 tys. stanowili goście z zagranicy. Wszystko to podkreśla status tej imprezy, która jawi się jako największe targi w dziedzinie architektury, materiałów i systemów budowlanych. Oto nasze opinie o tegorocznej edycji.
Justyna Hennig, ForumBranzowe.com
Targi BAU 2019 były doskonałą okazją do odświeżenia kontaktów z klientami oraz nawiązania nowych relacji. Przedstawiciele polskich firm stanęli na wysokości zadania godnie reprezentując polski rynek stolarki. Szczególną uwagę zwraca międzynarodowa różnorodność odwiedzających targi oraz zróżnicowany zakres oferty wystawców. Targi BAU w tym roku potwierdziły, że to jedna z najważniejszych imprez dla międzynarodowej branży budowlanej, co znajduje swoje odbicie w opiniach przedstawicieli firm, z którymi rozmawiałam. To idealne miejsce do spotkania klientów z całej Europy, dlatego ważne jest by BAU 2021 wpisać już dzisiaj do kalendarza jako wydarzenie obowiązkowe.
Karol Klos, Dom Bezpieczny
Targi BAU 2019 mnie nieco rozczarowały. Spodziewałem się przynajmniej takiej imprezy jak ubiegłoroczne Fensterbau w Norymberdze i się przeliczyłem. Dopiero drugiego dnia dało się zauważyć większą liczbę zwiedzających, co szczególnie mogą potwierdzić firmy z hal aluminium oraz rozwiązań dachowych. W mojej opinii także wystawcy podeszli do targów dosyć zachowawczo, bo nie było widać tak dużego nastawienia na premiery, nowości czy wręcz wyznaczanie nowych kierunków. Cieszę się, że nie zawiedli polscy producenci, którzy naprawdę licznie i efektownie reprezentowali naszą branżę, wspominając choćby PRESS GLASS, Ponzio, Aluprof czy FAKRO, które otrzymało w konkursie prestiżowe wyróżnienie od architektów. Niemniej jednak gratuluje wszystkim, którzy pomimo trudności stawianych przez organizatorów wykorzystali maksymalnie i efektywnie swoją przestrzeń w Monachium.
Paweł Gregorczyk, ForumBranzowe.com
Ogromna przestrzeń wystawiennicza wyprzedana do ostatniego metra kwadratowego, nieprzebrane tłumy zwiedzających, rekordowa liczba wystawców – to niepodważalne atuty targów BAU 2019. Z perspektywy firm obecnych na tej imprezie można bez wątpienia mówić o sukcesie. Jednak dla odwiedzających powyższe korzyści były poniekąd udręką – przedzieranie się w tłumie przez kilkanaście hal wymagało niezłej kondycji i sporej dawki cierpliwości. Osoby zainteresowane stolarką mogły odczuć na BAU 2019 spory niedosyt. Niestety zabrakło prezentacji przełomowych rozwiązań oraz głośnych premier. Pod tym względem o wiele lepiej wypadły ostatnie targi Fensterbau w Norymberdze. Widać, że wystawcy postawili na szeroką prezentację swojej oferty. Cieszy fakt, że polskie firmy sporo zainwestowały, by przyciągnąć w Monachium uwagę – wielkoformatowe reklamy w ważnych węzłach komunikacyjnych to dowód, że rodzime przedsiębiorstwa przeznaczyły na ten cel spore budżety.
Aleksander Klos, Dom Bezpieczny
Targi BAU 2019 zdecydowanie zaimponowały wielkością i rozmachem. Nie bez powodu są jednym z najważniejszych wydarzeń w branży i widać to patrząc na podejście i profesjonalizm zarówno targów, jak i wystawców. Ogromna powierzchnia mieszcząca się w 18 wydzielonych halach została niemal w 100 proc. wypełniona przez wystawców z całego świata. Impreza nie byłaby tak udana gdyby nie perfekcyjna organizacja, z której zresztą nasi zachodni sąsiedzi słyną. Na pewno warto to obserwować i czerpać wzorce. Pozytywnym zaskoczeniem monachijskich targów była frekwencja, która podczas podobnych wydarzeń zazwyczaj jest wysoka w kulminacyjnych momentach, czyli drugiego, trzeciego dnia. Natomiast podczas BAU tłumnie było już 10 minut po inauguracyjnym otwarciu bramek. Pokazuje to, że targi są właściwie zagospodarowane od początku do końca.
Nasze relacje z targów BAU 2019 można znaleźć TUTAJ.
Więcej komentarzy na temat BAU 2019 w najbliższym numerze miesięcznika Forum Branżowe.
Zachęcamy do dzielenia się swoimi wrażeniami z BAU 2019. Czekamy na Państwa komentarze na naszym fanpage`u w serwisie Facebook:
Za nami Targi BAU 2019 w Monachium. Okazały się sukcesem, czy jednak pozostawiły pewien niedosyt? Czekamy na Wasze…
Opublikowany przez Forum Branżowe Środa, 23 stycznia 2019
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".