Barański miniony rok zakończył na dużym plusie. W firmie poza tym udało się wprowadzić do sprzedaży nowy segment produktów.
Producent drzwi Barański jest zadowolony z wyników sprzedaży z 2020 r. Firma osiągnęła 20-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z 2019 r. W tym czasie udało się także wprowadzić na rynek nową grupę produktów – są to drzwi wewnętrzne okleinowane Optimo. Produkcja tych drzwi ruszyła w czerwcu. Obecnie Barański oferuje swoje produkty w czterech segmentach. Są to drzwi proponowane pod marką Premium – drewniane lakierowane wewnętrzne, drewniane lakierowane zewnętrzne, Smart – drzwi techniczne oraz Optimo.
Firma przygotowała swoje moce na produkcję ok. 4 tys. drzwi Optimo miesięcznie. Już w styczniu w tym roku poziom zamówień był na poziomie 700 produktów, zatem w dość krótkim czasie udało się osiągnąć stosunkowo wysoki wzrost sprzedaży. Jednak prawdziwym hitem minionego sezonu były drzwi drewniane zewnętrzne. Poziom zamówień wzrósł o 30 proc. w stosunku do 2019 r. Ten produkt jest zwykle wykonywany na indywidualne zamówienie, z dodatkowymi elementami wykończenia, jak naświetla, dostawki itd.
Barański realizuje zamówienia od klientów indywidualnych, jeśli projekt drzwi jest wyjątkowo interesujący, to firma umieszcza go nawet w swoich katalogach. Według firmy coraz więcej na rynku jest klientów, którzy oczekują wyjątkowego wyrobu, a także skłonni są za niego zapłacić odpowiednio wysoką cenę. Tak jest na przykład z nowym typem pochwytu w stylu amerykańskim. Cena tego produktu może wynosić tyle, ile kosztują same drzwi, mimo tego rozwiązanie to jest stosunkowo popularne. Poza tym klienci coraz częściej decydują się na nietypowe kolory drzwi zewnętrznych, tego typu zlecenia stanowią obecnie około 17 proc. zamówień na drzwi, mimo, iż za nietypowy kolor trzeba dodatkowo zapłacić.
Na początku tego roku firma wprowadziła także elektroniczny sposób składania zamówień przez swoich partnerów handlowych. Jest to rozwiązanie, które obecnie jest testowane, ale pod koniec lutego dilerzy powinni mieć już możliwość składania zamówień na drzwi z grupy Optimo. Firma także w styczniu ruszyła z nową stroną internetową – www.baranskidrzwi.pl. Znajduje się na niej wiele informacji o firmie, produktach, jest także dopracowana pod względem wizualnym. Dla producenta istotne jest także to, że jest to nowoczesne rozwiązanie, które pomoże w łatwiejszym dostępnie klientów do informacji na temat produktów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".