Barański miniony rok zakończył na dużym plusie. W firmie poza tym udało się wprowadzić do sprzedaży nowy segment produktów.
Producent drzwi Barański jest zadowolony z wyników sprzedaży z 2020 r. Firma osiągnęła 20-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z 2019 r. W tym czasie udało się także wprowadzić na rynek nową grupę produktów – są to drzwi wewnętrzne okleinowane Optimo. Produkcja tych drzwi ruszyła w czerwcu. Obecnie Barański oferuje swoje produkty w czterech segmentach. Są to drzwi proponowane pod marką Premium – drewniane lakierowane wewnętrzne, drewniane lakierowane zewnętrzne, Smart – drzwi techniczne oraz Optimo.

Firma przygotowała swoje moce na produkcję ok. 4 tys. drzwi Optimo miesięcznie. Już w styczniu w tym roku poziom zamówień był na poziomie 700 produktów, zatem w dość krótkim czasie udało się osiągnąć stosunkowo wysoki wzrost sprzedaży. Jednak prawdziwym hitem minionego sezonu były drzwi drewniane zewnętrzne. Poziom zamówień wzrósł o 30 proc. w stosunku do 2019 r. Ten produkt jest zwykle wykonywany na indywidualne zamówienie, z dodatkowymi elementami wykończenia, jak naświetla, dostawki itd.
Barański realizuje zamówienia od klientów indywidualnych, jeśli projekt drzwi jest wyjątkowo interesujący, to firma umieszcza go nawet w swoich katalogach. Według firmy coraz więcej na rynku jest klientów, którzy oczekują wyjątkowego wyrobu, a także skłonni są za niego zapłacić odpowiednio wysoką cenę. Tak jest na przykład z nowym typem pochwytu w stylu amerykańskim. Cena tego produktu może wynosić tyle, ile kosztują same drzwi, mimo tego rozwiązanie to jest stosunkowo popularne. Poza tym klienci coraz częściej decydują się na nietypowe kolory drzwi zewnętrznych, tego typu zlecenia stanowią obecnie około 17 proc. zamówień na drzwi, mimo, iż za nietypowy kolor trzeba dodatkowo zapłacić.

Na początku tego roku firma wprowadziła także elektroniczny sposób składania zamówień przez swoich partnerów handlowych. Jest to rozwiązanie, które obecnie jest testowane, ale pod koniec lutego dilerzy powinni mieć już możliwość składania zamówień na drzwi z grupy Optimo. Firma także w styczniu ruszyła z nową stroną internetową – www.baranskidrzwi.pl. Znajduje się na niej wiele informacji o firmie, produktach, jest także dopracowana pod względem wizualnym. Dla producenta istotne jest także to, że jest to nowoczesne rozwiązanie, które pomoże w łatwiejszym dostępnie klientów do informacji na temat produktów.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


