Kilkudziesięciu dystrybutorów firmy Awilux gościło w ostatnią sobotę stycznia na dorocznym spotkaniu, tym razem w formule on-line. Pomimo oddalenia atmosfera spotkania była niezwykle ciepła, niemal domowa, merytorycznie bardzo wartościowa, a artystycznie atrakcyjna dla zebranych.
W pierwszej części spotkania prezes Awiluxu, pan Marek Sprengel, zaprezentował wyniki roku 2020 i ujawnił plany firmy na najbliższe lata. Miniony sezon Awilux zakończył sprzedażą powyżej 106 mln zł, co oznacza wzrost o 22,5 proc. w stosunku do roku 2019, kiedy to przychody nie przekroczyły 88 mln zł. Sprzedaż stolarki tworzywowej przyniosła firmie 73 proc. przychodów (wartość 18 mln euro), a 25 proc. i 8 mln euro dała sprzedaż ślusarki aluminiowej. Prezes Sprengel wygłaszający swoją prezentację w dwóch językach, po polsku i po niemiecku, zwrócił uwagę, że choć obydwa segmenty wzrosły, to wzrost aluminium był dużo bardziej wyraźny, bo niemal 27-procentowy.
Język niemiecki na konferencji Awiluxu ma swoje uzasadnienie w udziale dużej grupy dilerów z Niemiec, Austrii, Luksemburga i Szwajcarii. Sprzedaż firmy w Niemczech przyniosła w ub. roku 11,5 mln euro przychodów i była wyższa o 13 proc. od tej z roku 2019. Jeszcze większy, 33-procentowy wzrost sprzedaży producent z Leszna odnotował na rynku polskim, a jej wartość sięgnęła 5,8 mln euro. Rynek polski odpowiada za 24 proc. obrotów firmy, rynek niemiecki za 46 proc., belgijski za 16 proc., a pozostałe rynki eksportowe decydują o 14 proc. przychodów. Szczególne zadowolenie kierownictwa Awiluxu powoduje rozwój sprzedaży do USA, gdzie obroty wzrosły w minionym roku ponad 3-krotnie.
Prezes Marek Sprengel ujawnił również plany inwestycyjne spółki na najbliższe lata. Trwa już proces rozbudowy zakładu w Lesznie o kolejną halę o powierzchni 3 tys. mkw., a dodatkowo powstanie taka sama powierzchnia zadaszonego magazynu dla wyrobów gotowych. To wydarzy się jeszcze w tym sezonie, a będzie jedynie I etapem rozbudowy, gdyż II jej etap planowany jest już dzisiaj na lata 2023-24. Inwestycje te mają służyć zwiększaniu produkcji i przychodów Awiluxu. W sezonie 2021 prezes Sprengel liczy na przychody w wysokości 33 mln euro, co wobec 25 mln euro z roku 2020, stanowiłoby o ponad 30-procentowym wzroście sprzedaży. Wzrosty zakładane są tu także w kolejnych latach, tak, by doprowadzić w roku 2025 do przychodów w wysokości 65 mln euro, a więc równowartości 260 mln zł.
Plany Awiluxu są bardzo ambitne, ale też oparte na solidnej bazie oddanych dilerów, nie tylko niemieckich, ale też polskich. Najlepsi z nich, Paweł i Edyta Imielscy, prowadzący firmę Finestre, odebrali nagrodę firmową Awiluxu za wysoki, 60-procentowy wzrost sprzedaży w roku 2020. Do grupy firmowych „milionerów” dołączyli w tym roku również: Małgorzata Tyniec z firmy Art.-Okna oraz Piotr Mrówczyński z AWS-Centrum. Kilkudziesięciu partnerów handlowych Awiluxu gratulując nagrodzonym, zapowiedziało im już dzisiaj, że postarają się zająć ich miejsce na zakończenie obecnego roku. Ku uciesze oczywiście Marka Sprengela i jego wspólnika, którzy, jak co roku, zorganizowali swoim partnerom naprawdę sympatyczny, miły wieczór firmowy. Ważniejsze, że już dzisiaj organizują im coraz lepszą jakość pracy i logistyki.
Tagi
Art-OknaawiluxAWS-Centrumeksport stolarkiFinestreinwestycjeMałgorzata TyniecMarek SprengelPaweł ImielskiPiotr Mrówczyńskisprzedaż okienZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".