Assa Abloy ze spadkiem sprzedaży po I kwartale

Autor: |Data publikacji:

Firma Assa Abloy podsumowała I kwartał. Spółka podliczyła, że sprzedaż netto spadła o 2 proc. w stosunku do roku 2020.

Szwedzki koncern Assa Abloy podliczył wyniki handlowe z I kwartału – sprzedaż netto w tym okresie wyniosła 21,8 mld koron szwedzkich (ok. 9,87 mld zł) w porównaniu do 22,17 mld koron (ok. 10 mld zł) w roku 2020. Natomiast EBIT w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniósł 3,18 mld koron (ok. 1,44 mld zł) w stosunku do 2,75 mld koron (ok. 1,25 mld zł), to wzrost o 16 proc. W omawianym okresie Assa Abloy przejęła trzy firmy, których łączna sprzedaż roczna wynosi około 200 mln koron (ok. 90,5 mln zł).

Nico Delvaux, prezes Assa Abbloy przyznaje, że wraz ze stopniowym otwieraniem się gospodarek na świecie, firma skieruje swoje działania na budowanie wzrostu poprzez innowacje. Będzie to możliwe dzięki podejmowanym stałym inwestycjom w dział badań i rozwoju, co zaowocowało opracowaniem kilku innowacyjnych produktów. Prezes koncernu zauważa jednocześnie, że firma będzie kontynuowała program oszczędnościowy, który z tymczasowego stał się stałym elementem w działalności firmy. Ponadto szef firmy zauważa, że w miarę pojawiającego się wzrostu sprzedaży, firma stopniowo będzie zwiększać moce produkcyjne, ale także w nie inwestować.

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.