Assa Abloy rok 2019 zalicza do udanych

Red.: MR |Data publikacji: 2020-02-07

Assa Abloy opublikowała dane z wynikami handlowymi za rok 2019. Sprzedaż wyniosła 94 mld koron szwedzkich  i była wyższa o 12 proc. w stosunku do 2018 r.

Szwedzki koncern podał dane na temat wyników z IV kwartału. Sprzedaż wyniosła 24,94 mld koron szwedzkich (ok. 10 mld zł) i była wyższa o 8 proc. w stosunku do IV kwartału 2018. Jednocześnie jest to okazja do podsumowania całego minionego roku. W 2019 roku sprzedaż wyniosła 94 mld koron (ok. 37,9 mld zł) w porównaniu do 84 mld (ok. 33,8 mld zł) w roku 2018. Oznacza to wiec wzrost o 12 proc. Z kolei dochód operacyjny osiągnął wartość 14,9 mld koron (ok. 6 mld zł) i był wyższy o 16 proc.

Miniony kwartał Assa Abloy uważa za udany pod względem handlowym szczególnie na kontynentach Ameryki Południowej i Północnej. Jeśli chodzi o Europę, to wyniki ze sprzedaży kształtują się różnie, w zależności od kraju i regionu. Dobre wyniki Assa Abloy miała w krajach skandynawskich i w Niemczech, podczas gdy w Finlandii i Wielkiej Brytanii widać było gorszą sytuację rynkową. Firma także miała niższe przychody w Azji Pacyficznej, Korei Południowej i w Chinach.

Bardzo dobrze spółki Grupy rozwijają się w Polsce, gdzie ubiegłoroczny wzrost sprzedaży był powyżej średniej dla całej Grupy. Firmę w Polsce czekają w najbliższych tygodniach znaczące zmiany organizacyjne, a więcej o tym przeczytać będzie można w lutowym wydaniu naszego miesięcznika, którego gościem jest pan Bartosz Kaczorowski, dyrektor zarządzający AssaAbloy Polska.

W nadchodzącym roku Assa Abloy zakłada, że tak samo, jak w minionych latach, dużym motorem wzrostu firmy będą akwizycje. Obecnie trwa integracja podmiotów, które szwedzki koncern zdecydował się przejąć w 2019 r. Ostatniego zakupu firma dokonała w listopadzie 2019 r. – podpisana została wówczas umowa zakupu australijskiej firmy AM Group, oferującej drzwi przemysłowe. Przejęcie formalnie zakończy się w pierwszym kwartale 2020 r.

Zobacz również

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group poinformował, że globalnie w okresie od kwietnia do czerwca zanotował spadek w przychodach na poziomie ok. 40 proc.

Smart home domeną ludzi młodych

Smart home domeną ludzi młodych

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

1