Assa Abloy opublikowała dane z wynikami handlowymi za rok 2019. Sprzedaż wyniosła 94 mld koron szwedzkich i była wyższa o 12 proc. w stosunku do 2018 r.
Szwedzki koncern podał dane na temat wyników z IV kwartału. Sprzedaż wyniosła 24,94 mld koron szwedzkich (ok. 10 mld zł) i była wyższa o 8 proc. w stosunku do IV kwartału 2018. Jednocześnie jest to okazja do podsumowania całego minionego roku. W 2019 roku sprzedaż wyniosła 94 mld koron (ok. 37,9 mld zł) w porównaniu do 84 mld (ok. 33,8 mld zł) w roku 2018. Oznacza to wiec wzrost o 12 proc. Z kolei dochód operacyjny osiągnął wartość 14,9 mld koron (ok. 6 mld zł) i był wyższy o 16 proc.

Miniony kwartał Assa Abloy uważa za udany pod względem handlowym szczególnie na kontynentach Ameryki Południowej i Północnej. Jeśli chodzi o Europę, to wyniki ze sprzedaży kształtują się różnie, w zależności od kraju i regionu. Dobre wyniki Assa Abloy miała w krajach skandynawskich i w Niemczech, podczas gdy w Finlandii i Wielkiej Brytanii widać było gorszą sytuację rynkową. Firma także miała niższe przychody w Azji Pacyficznej, Korei Południowej i w Chinach.
Bardzo dobrze spółki Grupy rozwijają się w Polsce, gdzie ubiegłoroczny wzrost sprzedaży był powyżej średniej dla całej Grupy. Firmę w Polsce czekają w najbliższych tygodniach znaczące zmiany organizacyjne, a więcej o tym przeczytać będzie można w lutowym wydaniu naszego miesięcznika, którego gościem jest pan Bartosz Kaczorowski, dyrektor zarządzający AssaAbloy Polska.
W nadchodzącym roku Assa Abloy zakłada, że tak samo, jak w minionych latach, dużym motorem wzrostu firmy będą akwizycje. Obecnie trwa integracja podmiotów, które szwedzki koncern zdecydował się przejąć w 2019 r. Ostatniego zakupu firma dokonała w listopadzie 2019 r. – podpisana została wówczas umowa zakupu australijskiej firmy AM Group, oferującej drzwi przemysłowe. Przejęcie formalnie zakończy się w pierwszym kwartale 2020 r.
Tagi
AM GroupAssaAbloyBartosz Kaczorowskidrzwi orzemysłoweLOBMercor Doorssystemy kontroli dostepuYalezamkiZobacz również
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.


