Assa Abloy sprzedaje, by kupić

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy i Agta Record poinformowały właśnie, że sprzedały część swojego biznesu grupie Faac. Dzięki temu będzie możliwość przejęcia Agty przez Assę Abloy

Assa Abloy jest w trakcie przejmowania szwajcarskiego koncernu Agta Record. Komisja Europejska zgodziła się na połączenie dwóch firm pod warunkiem „wdrożenia środków zaradczych”. Pisaliśmy o tym TUTAJ. By spełnić te wymagania, Assa Abloy zdecydowała o sprzedaży części firmy włoskiej grupie Faac.

Faac kupił dział automatycznych drzwi Assa Abloy w Wielkiej Brytanii i Francji, oddziały Agta Record w Holandii, Austrii, na Węgrzech i Słowenii oraz dział bram szybkobieżnych Agty Record we Francji. Sprzedane części firm wypracowały w 2019 r. obrót w wysokości 93 mln euro. Spółki podały także wartość sprzedaży części działalności Agty Record i Assa Abloy – to 100 mln euro.

Zakończenie transakcji między Assa Abloy a grupą Faac spodziewane jest w trzecim kwartale 2020 r. Natomiast zamknięcie procesu akwizycji Agty Record przez Assę Abloy zakończy się w lipcu w tym roku, gdy spełnione zostaną tylko wymagania Komisji Europejskiej.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".