Forum Branżowe - 11.2019

Chcesz zyskać dostęp do e-wydań? Zamów prenumeratę

GOŚĆ NUMERU, str. 2. Doradcy autoryzowani

W listopadowym numerze naszego miesięcznika gościmy Pawła Bielaka, prezesa zarządu spółki Vetrex. W wywiadzie opublikowanym na pierwszych stronach gazety sporo mówi on o nowościach okiennych, a także o nowym zakładzie, w którym wytwarza się drzwi stalowe. (Powstał przed trzema laty w pobliżu fabryki okien pod Tczewem.) Dalej, w odpowiedzi na kolejne pytania Roberta Klosa, nasz gość rozwija temat swojej współpracy z Francuzami i Skandynawami, by na koniec podzielić się bogatymi przemyśleniami dotyczącymi handlu stolarką w Polsce. A najważniejsza myśl wywiadu brzmi: „Salon to nie tylko punkt sprzedaży, ale też punkt doradztwa.

OFS: PREZENTACJA, str. 11. Szansa dla branży

„Temat ekologii jest niebywałą szansą na zmianę wizerunku branży stolarki, a co za tym idzie, na jej sposoby komunikowania. Nieważne, czy uznajemy katastrofę ekologiczną za fakt, czy jesteśmy po drugiej stronie barykady i stwierdzamy, że to bujda wykreowana na potrzeby interesów pewnych grup społecznych. Nasze osobiste przekonania nie mają tutaj znaczenia”. Tak zaczyna się artykuł Pawła Gregorczyka, który dalej w bardzo klarowny sposób dowodzi swojej tezy zawartej w tytule.

Warto przeczytać!

PROFILE, str. 38. Trwałe jak PCW

Pierwsze okna z plastikowymi ramami pojawiły się w Polsce w połowie lat 70. Produkowane były w Czeladzi, w firmie Okfens. Czterdzieści lat temu stolarka z PCW była wyrobem niemal ekskluzywnym, trudnym do zdobycia, jednak wkrótce zaczęła zyskiwać popularność. Można powiedzieć, że w naszym kraju mija właśnie moment, w którym wymienione powinny być pierwsze plastikowe okna. Pojawia się zatem pytanie: jakie okna inwestorzy wybiorą teraz?

W tym momencie wypada nam jedynie zaprosić państwa do lektury.

OGRODY ZIMOWE, str. 40. Szklany salon

Czy budowanie ogrodu zimowego jest fanaberią? W pewnym sensie tak, bo jest to kosztowna inwestycja. Nawet niewielka oranżeria to wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych. Mało tego, pozbawiona wzmocnienia w postaci murowanych ścian konstrukcja musi być wykonana bardzo poprawnie i z odpowiednich elementów. Dlatego poza katalogami jednak rzadko zobaczymy oranżerię w naturze. Czyli warto przynajmniej o niej przeczytać, aby poznać specyfikę tego typu konstrukcji. Jest to ważne dla profesjonalnych sprzedawców stolarki.

OSŁONY, str. 48. Plisy: modne i wygodne?

Niewątpliwym plusem rolet plisowanych jest również to, że można je wykorzystywać w każdym

oknie – np. skośnym, okrągłym, półokrągłym czy trapezowym. Sprawdzają się także w oknach dachowych. Do zalet należy także zaliczyć różnorodność materiałów, wzorów i kolorów, co pozwala je dopasować do każdego wnętrza. Pozostaje postawić pytanie: czy plisy mają jakieś wady?

O wszystkich aspektach ich użytkowania traktuje artykuł Agnieszki Bykowicz. Polecamy!

RAMY OKIENNE, str. 60. Drewniane, nieznane

Na anglojęzycznej stronie internetowej o stolarce pojawił się ostatnio artykuł, w którym opisano okno drewniane. W graficzny sposób autorzy pokazali również, jak jest zbudowana jego rama. Co ciekawe, okno wytwarzane jest w polskiej firmie, a w artykule pokazano przede wszystkim zabezpieczenie elementów. Czytelnikom wyjaśnia się, że na drewnie zastosowano system lakierniczy, a nie jedynie farbę. Dalej wymienia się cztery powłoki, które nadają ramom kolor, a także zabezpieczają je przed degradacją. Nie będziemy ich w tym miejscu przypominać, bo nie o to nam chodzi. Zależy nam raczej na tym, aby nasi czytelnicy otrzymali praktyczną lekcję marketingu okien drewnianych. A do lektury szczerze zachęcamy wszystkich. Nie tylko zawodowo związanych ze stolarką.

SPRZEDAŻ, str. 65. Zapraszamy do salonów

Współczesne budownictwo daje ogromne możliwości – praktycznie ogranicza je tylko wyobraźnia architekta. W ostatnich latach nastąpił gwałtowny rozwój technologii; również rozwiązań stosowanych w stolarce. Na architektach i projektantach spoczywa więc ogromna odpowiedzialność za jakość i poziom techniczny nowych oraz modernizowanych budynków. Do wyboru odpowiedniego rozwiązania nie zawsze wystarczają katalogi producentów. Często niezbędne jest szczegółowe zapoznanie się z parametrami technicznymi, zasadami doboru produktu, możliwościami wykonania wyrobu niestandardowego oraz danymi montażowymi. Niekiedy warto też porozmawiać ze specjalistą. Aby wskazać architektom, gdzie mogą zobaczyć stolarkę, publikujemy przegląd salonów pokazowych, których wyposażenie oraz kwalifikacje personelu dają gwarancję, że klienci uzyskają maksimum informacji na temat interesujących ich produktów.

Mamy nadzieję, że ten minikatalog zachęci państwa do poznania całej gazety – od deski do deski.

 

Zapraszamy do lektury!

 

1