Forum Branżowe - 05.2021

Chcesz zyskać dostęp do e-wydań? Zamów prenumeratę

GOŚĆ NUMERU, str. 4. Nowy model dystrybucji

Gościem tego wydania jest Robert Jaśkiewicz, prezes zarządu firmy Akant, a prywatnie miłośnik motocykli marki Harley-Davidson oraz dobrego wina. Robert Jaśkiewicz opowiada Robertowi Klosowi o tym, jak się zarządza firmą w nieprzewidywalnych czasach, jakie mamy teraz, i jak firmie Akant udało się zakończyć I kwartał 2021 roku 20-procentowym wzrostem. Przewiduje też, kto w niedalekiej przyszłości będzie produkował osłony zewnętrzne. Czy ten sam los spotka osłony wewnętrzne? Zapraszamy do lektury „Forum Branżowego”.

OD REDAKCJI, str. 12. Rozstrzygnięcie konkursu StolArchi

 Niedawno ocenialiśmy wyroby branży stolarki zgłoszone do 4. edycji konkursu. Prezentacje nowych produktów mają znaczenie dla obu stron wydarzenia – zarówno producentów, jak i architektów. Producenci otrzymują informacje, jakie wyroby doceniają architekci, a architekci poszerzają swoją wiedzę o możliwościach branży. Kto zwyciężył w najnowszej edycji konkursu StolArchi 2021, a komu jury przyznało wyróżnienia i dlaczego?

RYNEK, str. 16. Ekologia nakręci koniunkturę

W dniach 20 – 21 kwietnia odbyło się kolejne już Ogólnopolskie Forum Stolarki, tym razem w wersji online. Jakie ważne wnioski mogli usłyszeć uczestnicy tego wydarzenia? Po pierwsze, popyt na stolarkę w Europie spektakularnie poszybuje w górę. Po drugie, ogromnym wsparciem w sprzedaży może być stale rozwijający się e-commerce. Szczegóły w tekście Pawła Gregorczyka.

RYNEK, str. 20. Rok wyzwań dla przemysłu

Od kilku miesięcy producentów stolarki budowlanej dotyka wzrost cen komponentów, dlatego zostali zmuszeni do zmiany cenników okien, drzwi oraz bram. Jak wielkie są to wzrosty i których producentów najbardziej one dotknęły? Sprawie przyjrzała się Magdalena Rocka.

SONDA, str. 22. Zarządzanie zmianą

Ostatni rok w marketingu firm to była istna rewolucja: działania rzeczywiste przeniosły się – z lepszym lub gorszym skutkiem – do internetu. O tym mówią wszyscy nasi goście. I jednym głosem zapewniają, że wiele ich ten rok nauczył, wiele doświadczeń po nim pozostanie, ale… tęsknią do normalnych spotkań i kontaktów, do bezpośredniej wymiany opinii oraz uścisku dłoni.

OKNA I DRZWI, str. 31. Ekskluzywna stolarka

Okna drewniane czy drewniano-aluminiowe? W Polsce jedne i drugie coraz częściej trafiają na inwestycje o wysokim standardzie wykończenia. Okna drewniane uważane są bowiem za produkt ekskluzywny. Jak to się stało, że niegdyś tak pospolity materiał jest teraz uważany za produkt z segmentu premium? Jakie gatunki drewna są najczęściej wybierane? Sprawdziła to Magdalena Rocka.

OSŁONY I BRAMY, str. 44. Brama garażowa z marketu – czy warto?

Ceny bram garażowych w supermarketach kuszą ceną znacznie niższą niż u autoryzowanych przedstawicieli producentów. Czy świadczy to również o ich gorszej jakości? Wiesław Klimczak sprawdził, jakie to produkty i czy są w stanie spełnić oczekiwania wymagających inwestorów.

FASADY, str. 46. Montaż fasad przyszłości

Dziś roboty na pla­cu budowy to zjawisko niezwykle rzadkie, chociaż już występujące. Ale jeśli branża fasadowa bę­dzie dalej ewoluować w kierunku inteligent­nych, aktywnych rozwiązań, to fasady mu­szą powstawać w warunkach uzyskiwanych na zautomatyzowanych liniach produkcyjnych, w postaci gotowych modułów, a do ich ze­stawiania, kalibrowania, uruchamiania na­leży użyć zupełnie innego zastawu narzędzi niż stosowany obecnie. O montażu fasad w najbliższych dekadach opowiada architekt Sylwia Melon-Szypulska.

KOMPONENTY, str. 48. Cisza na poddaszu

Poddasze aż kusi, żeby je wykorzystać. Zwiększyć w ten sposób przestrzeń życiową, nie powiększając powierzchni zabudowy na posesji. Korzystanie z niej będzie przyjemne tylko wtedy, gdy zapewni się komfort, m.in. za pośrednictwem odpowiednich okien dachowych. Jakie parametry są najważniejsze przy ich wyborze? Na te pytania odpowiada Anna Grocholska.

ZARZĄDZANIE, str. 60. Przemarkowanie marki

Aluprof to jeden z najnowszych przykładów firmy z branży stolarki, która przeszła rebranding. Co się kryje za tym hasłem i w jakim celu się go przeprowadza? Co jest przy nim największym wyzwaniem i jak rebrandingi marek produkujących okna i drzwi oceniają eksperci? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule Pawła Gregorczyka.

ZARZĄDZANIE, str. 64. Gdy nadchodzi kryzys…

Podobno Napoleon mówił: „Budźcie mnie tylko wtedy, kiedy wiadomości są niepomyślne”. Podobnie jest w biznesie – wszystko toczy się dobrze, gdy jest wzrost gospodarczy. Sytuacja zmienia się podczas kryzysu, który może mieć różne źródła i przebieg. Jak sobie wtedy radzić? Oto dobre wskazówki na trudne czasy zebrane przez prof. Henryka Mruka.

VADEMECUM STOLARKI, str. 68 Drzwi wewnętrzne i zewnętrzne

Czy wiedzą Państwo, że rocznie w Europie produkowane są drzwi o wartości około 22 mld euro? Centrum Analiz Branżowych szacuje, że Polska z produkcją rzędu 1,3 mld euro ma 6-procentowy udział w tym rynku. Ustępujemy jedynie Niemcom, Włochom, Hiszpanom, Francuzom oraz Brytyjczykom. Więcej ciekawostek i wiedzy fachowej na temat drzwi wewnętrznych i zewnętrznych znajdą Państwo w majowym vademecum.

 

1