Forum Branżowe - 03.2025

Chcesz zyskać dostęp do e-wydań? Zamów prenumeratę

GOŚĆ NUMERU, str. 4. Ewolucja rodzinnego biznesu

W marcowym numerze gościmy panią Anetę Miller, prezes firmy Plastimet, która opowiada nam o kulisach przejmowania rodzinnego biznesu, wyzwaniach związanych z łączeniem pracy zawodowej z życiem osobistym, a także o tym, czy kobiecie trudno jest odnaleźć się w branży zdominowanej przez mężczyzn. Rozmawiamy też o największych wyzwaniach dla polskiej branży oraz planach firmy na najbliższe lata.

RYNEK, str. 12. Targi Budma/WinDoor-tech 2025

Za nami 33. edycja Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury Budma 2025 oraz towarzyszących im już po raz ósmy targów WinDoor-tech. Wydarzenia te miały być świętem branży budowlanej, a w szczególności sektora stolarki otworowej. Jednak rzeczywistość okazała się mniej optymistyczna, zwłaszcza dla firm z naszej branży, które liczyły na większą obecność producentów okien i drzwi.

SONDA, str. 18. Najlepiej rokujące rynki eksportowe

Eksport polskich wyrobów za granicę kwitnie w najlepsze, nasi producenci rozwijają swoje sieci dilerskie na całym globie. Które kierunki cieszą się obecnie największą popularnością, a które mają potencjał rozwojowy w najbliższej przyszłości?

RYNEK, str. 22. Nowości na sezon 2025

Wraz z nadejściem nowego roku poznaliśmy premiery rozwiązań, które mają szansę wyznaczyć nowe standardy w branży stolarki otworowej i systemów dla architektury. Na niedawnych targach BAU w Monachium oraz tuż po nich producenci i systemodawcy zaprezentowali sporo interesujących nowości: od udoskonalonych systemów drzwi przesuwnych, przez systemy renowacyjne, aż po spektakularne drzwi pivotowe i zaawansowane technologicznie drzwi obrotowe. Redakcyjne zestawienie najciekawszych produktów przygotowała Anna Domańska.

OKNA I DRZWI, str. 24. Automatyczne otwarcie

Automatyczne drzwi przesuwne mają wiele zalet. Ułatwiają korzystanie z przejścia, a otwierające się skrzydła nie zajmują dodatkowego miejsca. Stanowią więc rozwiązanie, z którego powszechnie korzystają placówki handlowe, ale też urzędy czy inne obiekty użyteczności publicznej. Więcej na temat ich funkcji w tekście Hanny Czerskiej.

OKNA I DRZWI, str. 30. Obsługa posprzedażowa stolarki cz. I

Każdy przedsiębiorca w ramach działalności związanej z wprowadzeniem na rynek określonych produktów bądź usług poza obowiązkiem certyfikacji dopuszczającej wyrób do obrotu podlega też określonej odpowiedzialności wobec konsumentów za dostarczony towar lub usługę. Odpowiedzialność ta dotyczy rękojmi, czyli niezgodności towaru z umową, lub gwarancji, jaką producent w ramach swojej działalności oferuje konsumentom. Jakie zasady obowiązują przy składaniu reklamacji, wyjaśnia Krzysztof Łakota.

KOMPONENTY, str. 35. Trendy w profilach drewnianych

Drewniane okna od zawsze cieszyły się dużą popularnością ze względu na walory estetyczne, naturalność oraz wyjątkową trwałość. W ostatnich latach oprócz kwestii technicznych, takich jak termoizolacja czy odporność na czynniki atmosferyczne, coraz większą uwagę przykłada się do barwy profili. Jakie kolory cieszą się największą popularnością? – sprawdziła to Joanna Bajkiewicz.

KOMPONENTY, str. 38. Szkło grzewcze

Stały rozwój technologiczny i innowacje wprowadzane w produkcji szkła oraz wytwarzania wyrobów szklanych sprawiają, że dostępnych jest coraz więcej możliwości ich wykorzystania. Przykładem jest przezroczyste szkło grzewcze. Umożliwia ono nie tylko dostęp światła dziennego do pomieszczeń, ale spełnia również wiele innych funkcji – zapewnia komfort termiczny i ogrzewanie wnętrz, chroni przed kondensacją pary wodnej na oknach oraz usuwa śnieg i lód z dachów szklanych. O właściwościach szkła grzewczego pisze Tadeusz Michałowski.

PRODUKCJA, str. 35. Termomodernizacja hali produkcyjnej

Wymóg oszczędzania energii nie dotyczy wyłącznie domów. Również hale produkcyjne powinny być odpowiednio zbudowane. Te istniejące można natomiast poddać termomodernizacji. Jak to zrobić krok po kroku, radzi Hanna Czerska.

PUNKT WIDZENIA, str. 56. Działalność polskich firm w Ukrainie

Tomasz Chmielewski, dyrektor zarządzający firmy Novoferm, w rozmowie z Anną Domańską opowiada o swoich doświadczeniach z rynkiem ukraińskim. Przestrzega, na co powinny uważać polskie firmy myślące o ekspansji w tym kierunku, oraz radzi, w jaki sposób dostosować swoją ofertę do potrzeb tamtejszych klientów.