Forum Branżowe 03.2022
GOŚĆ NUMERU, str. 4. Wzajemna nauka
Gościem marcowego wydania naszego miesięcznika jest Barbara Ahlers, od niedawna emerytowana prezes firmy Roto Frank Okucia Budowlane, która poświęciła tej branży 30 lat swojego życia. Co się zmieniło przez ten czas? Jak wyglądał rynek okuć w latach 90., gdy Roto otworzyło w Polsce swój pierwszy oddział? Z perspektywy czasu pani prezes opowiada też, jak wyglądała ewolucja polskich firm z branży stolarki pod kątem ich funkcjonowania, aktywności na rynku, podejścia biznesowego. Zapraszamy do ciekawej lektury!
RYNEK, str. 30. Targi BUDMA 2022
Trzydziestej edycji Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury BUDMA towarzyszyła ekspozycja Targów Maszyn Budowlanych oraz Materiałów i Technologii dla Budownictwa Infrastrukturalnego INTERMASZ/INFRATEC, a także branży kominkowej i kamieniarskiej. Od 1 do 4 lutego, na łącznej powierzchni 36 000 m2, swoją ofertę zaprezentowało ponad 350 firm z 21 krajów.
OKNA I DRZWI, str. 30. Stolarka w zestawie
Okna, drzwi wejściowe, ale także bramę czy osłonę klient najchętniej kupiłby w jednym miejscu. Czy jednak dla inwestorów jest ważne, by zamówić wszystkie produkty od jednego producenta? Sprzedawcy mają różne opinie na ten temat. Rozmawiała z nimi Magdalena Rocka.
GWIAZDA MIESIĄCA, str. 34. Screeny zewnętrzne. Tekstylny komfort
Podczas upałów temperaturę w budynku można obniżyć, stosując klimatyzację. Jednak przy rosnących cenach prądu jest to kosztowne. Lepsze i tańsze są zewnętrzne osłony okien, na przykład rolety tekstylne. Ich przeglądu dokonał Wiesław Klimczak.
OSŁONY I BRAMY, str. 38. Przesłona w rozmiarze XXL
W Polsce coraz większą popularnością cieszą się domy z dużymi przeszkleniami. Nawet jeśli jest to tradycyjny budynek, to zaprojektowany jest tak, by były w nim szerokie drzwi tarasowe. Jak zatem tak duże przeszklenia zasłonić? Okazuje się, że firmy mają wiele propozycji. Więcej o nich przeczytają Państwo w artykule Magdaleny Rockiej.
FASADY, str. 44. Trendy fasadowe na 2022 rok
Zawsze warto poświęcić nieco uwagi osiągnięciom konkurencji, sprawdzić choćby pobieżnie, jakie systemy fasadowe są montowane w odległych zakątkach świata. Taki rekonesans służy rozpoznaniu branży, pogłębianiu wiedzy i może być źródłem inspiracji. Jakie nowe fasady zasługują na uwagę, podpowie nam pani architekt Sylwia Melon-Szypulska.
KOMPONENTY, str. 48. Balkony – wygodne i bezpieczne
Mimo dużego zainteresowania przesuwnymi oknami tarasowymi tradycyjne drzwi balkonowe nie odchodzą jeszcze do lamusa. Rozwierane skrzydła zobaczymy nadal w starych, ale też w nowych budynkach mieszkalnych. Pozostają niezmiennie najczęściej stosowaną konstrukcją w domach jednorodzinnych. O współczesnych balkonach pisze szczegółowo Anna Grocholska.
ROK SZKŁA, str. 52. Szkło w różnych odsłonach
Wydawać by się mogło, że szyby w oknach muszą być przezroczyste. Chodzi przecież o to, aby do wnętrza docierało jak najwięcej światła słonecznego. Tymczasem w wielu miejscach z różnych przyczyn stosuje się szyby nieprzezierne. Jakie są ich rodzaje i funkcje? Temat zgłębiła Zofia Habro.
PRODUKCJA, str. 64. Algorytm do obróbki
Cięcie i obróbka profili to operacje wymagające idealnej precyzji. Każda niedokładność może skutkować złym działaniem okna, drzwi lub brakiem nieestetycznym wyglądem. Obecnie w wielu zakładach wykorzystuje się do tego sterowane cyfrowo centra obróbcze oraz obróbczo-tnące. Więcej na ich temat pisze Wiesław Klimczak.
RAPORT, str. 66. Liderzy rynku okien i drzwi – woj. dolnośląskie
W poprzednim numerze rozpoczęliśmy nowy cykl, w którym pokazujemy największe firmy w poszczególnych województwach. Ostatnio byliśmy w województwie lubelskim, tym razem w naszej podróży po Polsce zatrzymujemy się w dolnośląskim, by zobaczyć, które firmy z tego regionu zasługują na miano liderów rynku okien i drzwi. Pod uwagę bierzemy przychody ze sprzedaży i dzięki temu w naszych zestawieniach wskazujemy inwestorom oraz dystrybutorom stabilne przedsiębiorstwa z branży stolarki w poszczególnych regionach, które mogą być solidnym partnerem zarówno przy zakupie, jak i sprzedaży stolarki.
ZARZĄDZANIE, str. 70. Kryzys w mediach społecznościowych. Cz. II. Branżowe przykłady
Czy kryzysy w mediach społecznościowych mogą dotknąć dosłownie każdą markę? Owszem, a przykładów na potwierdzenie tej tezy można szukać również w branży stolarki. Co zrobić, gdy mleko już się rozleje? Milczeć czy komentować? Radzi Paweł Gregorczyk.
ZARZĄDZANIE, str. 71. Metody motywowania pracowników
Termin „motywowanie” wywodzi się z łaciny i oznacza „być w ruchu”, działać. W zdecydowanej większości ludzie potrzebują bodźców, aby zaangażować się w odpowiednie działania. Około 15 proc. wykazuje chęć działania z pobudek wewnętrznych. Pozostali potrzebują różnych instrumentów, aby pracować, realizować zadania. O jakie instrumenty chodzi? O tym w tekście prof. Henryka Mruka.