ARBONIA notuje stały wzrost przychodów w Polsce

Autor: MR |Data publikacji: 2019-01-22

Arbonia to międzynarodowy koncern z siedzibą w Arbon w Szwajcarii, notowany na giełdzie. Spółka opublikowała właśnie informację o wynikach z roku 2018. Arbonia jest właścicielem dwóch polskich producentów stolarki: Dobroplastu i Invado.

Szwajcarzy podali, że przychody netto ze sprzedaży ze wszystkich segmentów działalności wyniosły 1374 mln franków, w porównaniu do 1245 mln w 2017 r. W segmencie okien firma zanotowała wzrost wartości sprzedaży – w roku 2018 wyniosła ona 366,3 mln franków, a w roku poprzednim była to kwota 351 mln. W segmencie drzwi również można mówić o dobrych wynikach, gdyż w tym roku przychody Arbonii wyniosły 357,5 mln franków, a w roku 2017 było to 340 mln franków.

Arbonia omówiła również krótko sytuację rynkową w krajach, w których prowadzi działalność. Jeśli chodzi o „dywizję” drzwi, to tu wzrost przychodów jest na poziomie 5 proc. To efekt dobrej koniunktury w dwóch krajach – w Niemczech i w Polsce. W tych krajach firma nadal zwiększa swoje udziały w rynku mimo wysokiego wykorzystania mocy produkcyjnych. Dobrze oceniany jest również rynek okien. Tu wzrost przychodów ze sprzedaży w europejskich spółkach kształtował się na poziomie 4,4 proc.

Arbonia działa w kilku branżach. Firma jest aktywna na rynku ogrzewania i wentylacji, klimatyzacji, wyposażenia sanitarnego, ale przede wszystkim okien i drzwi. Koncern ma zakłady produkujące stolarkę w kilku krajach w Europie, przede wszystkim w Niemczech, na Słowacji i w Polsce. Tutaj, do grupy należy Dobroplast i Invado.

Polska to jeden z ważniejszych rynków dla szwajcarskiej spółki. W naszym kraju notowany jest stały wzrost przychodów, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż drzwi jak i okien. Natomiast pojawia się problem z wykwalifikowaną siłą roboczą. W naszym kraju ponadto firma notuje niższą niż średnia europejska wydajność pracy. Brak wykwalifikowanych pracowników powoduje, że rosną również płace, co jest dla Szwajcarów negatywnym czynnikiem.

Zobacz również

Forum Cobotyki – elastyczność z personalizacją

Forum Cobotyki – elastyczność z personalizacją

We Wrocławiu odbyło się trzecie Forum Cobotyki. Tematem przewodnim była rola robotów współpracujących oraz mobilnych w koncepcji Przemysłu 4.0. 

Pierwsze urodziny serwisu ForumBranzowe.com!

Pierwsze urodziny serwisu ForumBranzowe.com!

ForumBranzowe.com obchodzi dziś swoje pierwsze urodziny. Oficjalna premiera serwisu odbyła się podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2018 na Stadionie Narodowym. Od tego czasu zyskał on bardzo duże grono stałych czytelników oraz wypełnił się tysiącami publikacji, zdjęć oraz filmów.

Aluprof otworzył sklep z wyprzedażą online

Aluprof otworzył sklep z wyprzedażą online

Aluprof z Bielska Białej uruchomił od 1 października sklep outletowy online. Jest on dostępny po zalogowaniu do dotychczasowych, jak i nowych klientów.