ALUPLAST wyda 140 mln zł na nową fabrykę

Autor: |Data publikacji:

Aluplast wkrótce wybuduje nową fabrykę wraz z magazynem i budynkiem biurowym. Wartość inwestycji to ok. 140 mln. zł. Obiekty powstaną na działce o powierzchni 15 ha na terenie gminy Kleszczewo pod Poznaniem.

Aluplast notuje rosnący popyt na swoje produkty, dlatego firma podjęła decyzję o budowie nowego zakładu produkcyjnego. W zeszłym roku firma kupiła działkę o powierzchni 15 ha w gminie Kleszczewo pod Poznaniem. Jest to miejsce oddalone o ok. 20 km od obecnej siedziby. Firma zamierza wybudować tam nowy zakład produkcyjny, a także magazyn oraz biurowiec. Oznacza to, że w dłuższej perspektywie Aluplast zmieni swoją siedzibę i przeniesie się z Poznania do nowych obiektów.

Aluplast zamierza przenieść swoją siedzibę w najbliższych trzech latach.

Obecnie dostawca systemów okiennych jest na etapie ustaleń projektowych oraz w trakcie procesu uzyskiwania decyzji administracyjnych. Dlatego nie ma jeszcze dokładnych planów nowej siedziby. Jednak do końca tego roku firma planuje zakończyć budowę magazynu. Po wybudowaniu nowej fabryki i po przeprowadzce, możliwości produkcyjne Aluplastu zwiększą się dwa i pół raza. Firma zakłada, że generalnie proces inwestycyjny potrwa około trzech lat, a wartość prac wyniesie ok. 140 mln zł.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.