Alsecco w aliansie z Wiśniowskim?

Autor: |Data publikacji:

Nyski producent okien, firma Alsecco, odnotowała w ostatnich latach wzrost sprzedaży o ponad połowę, co powoduje, że znalazła się w czołówce polskich producentów. Tegoroczne plany sięgają poziomu 200 mln zł, a firma przewiduje dalszy rozwój i planuje kolejne inwestycje.

W minionym sezonie dobudowano hale produkcyjne o powierzchni 25 tys. mkw., co powiększyło ich łączną powierzchnię do 45 tys. mkw. W tym roku oddano tu do użytku nowoczesny budynek biurowy o powierzchni 3,5 tys mkw., do którego już wprowadzają się pracownicy, a poza pomieszczeniami biurowymi i strefą relaksu znajdą się tu m.in. sale konferencyjne i firmowy showroom dla spotkań z klientami.

W ostatnim czasie gościem zakładu był Andrzej Wiśniowski. Odbyła się również rewizyta kierownictwa Alsecco w Wielogłowach. Fakt ten wywołał liczne spekulacje o możliwym aliansie tych dwóch przedsiębiorstw. Jednak w Nysie stanowczo temu zaprzeczono. Co więcej, o samodzielnej drodze firmy świadczyć może fakt, że już w czerwcu w nowych halach rozpocznie się instalacja maszyn szklarskich Liseca co podwoi moce zakładu w produkcji zespoleń szybowych do ilości 3 tys. zespoleń na dobę. To zaspokoi niemal potrzeby, bo moce produkcyjne sięgają tu obecnie 4 tys. skrzydeł okiennych. Możliwe będzie też wykonywanie zespoleń o wymiarach nawet do 5,2×3 m.

Kolejnym krokiem w rozwoju „szklarni” będzie zakup pieca do hartowania szkła. Na rok 2020 zaplanowany jest natomiast kolejny etap rozbudowy zakładu o kolejne hale o powierzchni 16 tys. mkw. Zwiększy to liczbę linii do produkcji okien. Dalekosiężne plany inwestycyjne Alsecco świadczą  o tym, że ten producent ma jasno określoną wizję swojego rozwoju bez zewnętrznych aliansów. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, powodem wizyty Wiśniowskiego w Nysie była chęć obejrzenia zautomatyzowanego magazynu, który od kilku lat użytkowany jest w Alsecco.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.